• U Bet I Am

Endometrios & IVF

Ni med endo, hur har ni lyckats att bli gravida? Med vilka metoder (ivf)?

Jag har endo och har blivit spontant gravid vid 1 tillfälle (misstag) när jag var 19 och då gjorde jag abort. Sen dess vill det sig inte. Vi har försökt i över 2 år och jag har även försökt med tidigare partner utan minsta resultat. Vi har gjort utredning och man hittar inga fel. Fick 8ägg till feysen gjort ett försök med ett ägg direkt efter plock och ett FET. Inte minsta tecken på grav.

Hur gör era män? Följer de på återföringen? Min vill inte pga jobb. Jag vet inte om jag orkar ett 3e försök och spec inte när han inte är med. Känns som att jag gör allt ensam. Han förstår verkligen inte hur tungt detta är för mig. Överväger att ge upp. Behöver verkligen stöd.

• Svar på tråden Endometrios & IVF
  • U Bet I Am

Tack för svar! Det behövs verkligen för just nu ser jag bara mörker. Har inte lyckats på något försök ännu. Varken ivf eller själv. Inte en enda liten mini micro tillstymmelse till en graviditet. Mensen kan jag nästan klocka. Inte minsta rubbning. Inte minsta spöksträck. Börjar tappa hoppet och vet inte hur länge till jag ska orka. Hur orkar man?

• U Bet I Am

Tack fina er för era svar. Det betyder SÅ mycket för mig. Jag känner mig ensam och ingen förstår. Det hör forumet är min enda ventilation och ljuspunkt!

Jag har inte endo på papper då dom inte tyckte att jag skulle påbörja en utredning om det samtidigt som vi höll på med ivf. Vill dock gärna höra mer om det du/ni vet. Vad menas med det långa programmet?

Vad innebär det?

Varför ska det gå bättre?

Just nu går jag på femanest. Kommer att gå på det ca 3-4v innan det blir FET. Jag vill gärna veta mer om ivf och endo.

Varför har vi med endo svårare att bli gravida?

• U Bet I Am

Så enormt tacksam för svar!

Men vad är det som jag har då? Min mens är regelbunden den går nästan att klocka. Och jag har ägglossning. Vi fick 7 ägg till frysen och har 5st kvar men endast gjort 2 försök. Ett i stimulerad cykel efter Äggplock och ett FET i vanlig ostimulerad cykel. Nu ska jag gå på femanest from blödningsdag 1 tom när dom kan sätta in ägget. Ska på VUL den 7e och återföring planeras veckan efter. Är det ett långt eller kort protokoll? Jag har aldrig blivit erbjuden nässpray. Endast sprutor vid Äggplock.

Jag tolkade det som att dom tyckte att jag hade nog med ivf:en. Så för att fokusera på den.

• U Bet I Am

Tack igen för ert stöd. Känner mig egentligen bara mer och mer vilsen ju mer ni berättar.

Jag har alltid fått höra att jag har en fin tjock tre (?) skiktig slemhinna. Jag ska även få blodförtunnande efter FET för att ägget ska ha enklare att fästa. Någon som fått det/hört om det?

Lurings har jag fått båda gångerna vid mitt ET och mitt FET. Denna gången ska jag också få det men först senare.

Varför har inte jag fått göra det korta om dom misstänker endo? Låter ju galet. Har regelbunden mens och äl.

Usch detta tär verkligen på mig. Har jordens humörsvängningar sen jag började med femanest. :(

Svar på tråden Endometrios & IVF