Gravid efter 1 mån på nya jobbet!
Lite samma här. Fast inte nytt jobb utan samma jobb direkt efter föräldraledigheten av barn nr 1.
Vi tänkte att jag börjar jobba igen i aug och så börjar vi bebisverkstad typ juni/juli. Och tänkte att tidigast vi blir gravida är sept/okt och då kan man ändå jobba ett tag innan det är dags för nästa fl.
tji fick vi. När vi hade det samtalet i mars så var jag i princip redan gravid fick vi veta 2-3 veckor senare.
Och detta på samma sätt som du/ni. Höll koll på Äl etc.
Mkt välkommet barn dock! Men kände mig lite obekväm där med att tala om för chefen att jag kommer tillbaka i aug men går igen o nov/dec. :-/
Men det blev inte så ansträngt som jag trott. Som någon ovan skrev så räknar man med sånt här när man anställer. Nu hoppas jah kunna jobba så länge det går med. Har bf i mitten på dec och tänkte försöka jobba till sista nov.
Btw så kom jag nu på att när jag anställdes för detta jobb för 3 år sen så var det likadant. Vi skrev på anställningsavtal och dagen efter har jag ett plus på Stickan. Så inte ens en mån efter haha... Dåvarande chefen skrattade och grattade och sa; "vi har anställt dig pga de kvaliteter vi fått höra att du har och är fullt medvetna om att graviditeter medföljer vid anställningar! Du är ändå hjärtligt välkommen till oss de månader du kan innan BF och därefter!"