• Manuellas Mama

Fina ord man kan säga till sin kärlek

Så kära Fl:are, nu behöver Mimmi lite hjälp med massa söta, fina, mysiga ord man kan kalla sin pojkvän/sambo/man/nya kärlek.

Har sagt gubbsan ett tag och nu har jag utvecklat det till "gubbshan" (gubbe)

E så trött på det nu.

Så va brukar ni säga för fina ord till era män. Alltså när ni kallar på honom, va säger ni??

Tack

Mimmi

• Svar på tråden Fina ord man kan säga till sin kärlek
  • Jefa

Anna
    Det sista är dte du använder på släktmiddagarna eller?

• smaragden

Darling

Raring

Goding

plutten

Snutten

Min jättesalami

• Mrs Smiley

Ja just ja, jag brukar också kalla honom för pussgurkan, haha! och "moppen" ibland, hihi, för när han e alldelse nyduschad har han en så söt frisyr som ser ut som en mopp typ. Det va egentligen en tjejkompis som började kalla honom det : ) och jag tyckte det va lite gulligt. Och han verkar inte misstycka!

• Miiiaaa

Håll i er.. detta är ytterst privat. haha, men vi är så himla töntiga när vi är hemma ensamma, kallar varandra för:

"Putte"

Sagt med gullig röst då såklart.
    VI är så inarbetade på det så nu säger vi bara det, och det betydet så himla mycket för oss.. Vi har tom börjat kalla varandra för putte inför våra närmsta vänner.. GUUUU så fjantigt egentligen. Men det börjar bli mer naturligt att säga det än att säga varandras namn, vilket skulle kännas konstigt att göra när jag tänker efter....

Variationerna är väl "småputte" och "puttis" "puttson"... ingen aning varför vi säger såhär..

• skriva

Vi har ett eget språk med en massa fjantiga ord. Vi pratar vårt eget språk när vi är ensamma. Tyvärr kommer det nog att bli lite pinsamt när vår bebis kommer för då kommer vi att kalla den för sånt som vi kallar varandra för.

Jag har lovat att inte avslöja detta språk så jag tar låtsasexempel som är lika löjliga som dem vi använder.

T.ex så kallar vi varandra för "Kottdjur". Det kan då bli "kottis" eller "kottolino" eller liknande löjligt ord. Man kan också använda det som adjektiv om sånt man tycker om, ungefär som smurfspråket.

Så hitta du på nåt eget som du kan kalla din pojkvän för.

• EmsanPemsan

Oj jag brukar nog inte kalla min sambo för nått säger han namn.. har jag inte ens tänkt på har väl sagt älsklning nångång men annars säger jag sambons namn.. Hmm
    Han kallar mig för hjärtat säger han mitt namn så är det nått allvarligt

• Jenny70

"Gubben" säger jag nog oxå oftast. Inte så fantasirikt, men jag kan inte med för mycket sån´t "fjantande"...han brukar kalla mej för "Gummipluttan" & det tycker jag däremot låter jättegulligt!

• Majsan81

Jag brukar kalla honom för: "min prins", "sötnos", "hjärtat mitt" m.m.... smeknamnen flödar ibland. Men det är väl som dom säger; Kärt barn har många namn

• Minelli

Haha, min sambo kallas allmänt för Mowgli-boy alternativt moneky-boy.

• MissMijah
    vi har också fjantigt språk...haha..men inte så mkt smeknamn...d blir mest älskling..lr gos..hjärtat..
    däremot e vi så fjantiga så vi pratar sådär barnsligt till varann ibland..o då blir d mest
    " tycker han inte om?"
    "jo han älskar"  svarar in sambo då..o så tvärtom..haha.rätt kul när man tänker efter

o så gör vi "jag älskar dig" på teckenspråk..o d gällr o hinna först för då vinner man..haha..shit..hur gamla e vi egentligen..*flina*
  • E l l a

Vi är också fjöntiga och kallar varandra (båda) för..... Rufus! Jag vet inte varifrån vi fått det, men vi säger det så gott som alltid istället för våra namn, älsking osv... Givetvis har vi utvecklat det till att kalla varandra Rufus, Ruf, Rufs osv...

• Kul

min kille kallar mig för hjärtat, baby, bebis, babygirl.
    ja säger baby, älskling, snutte, babyboy. =P

• Aangiee

jag och min sambo kallar varandra ofta för 'säskliiing' istället för älskling. säges med ursöt röst med tillhörande valpögon såklartGlad

♥♥♥ Angelica + Thomas = Jonathan ♥♥♥
Svar på tråden Fina ord man kan säga till sin kärlek