• Anonym (?)

Ni som har bonusbarn, kallar ni dem för era barn?

Kallar ni era bonusbarn "mina" eller "våra" barn när ni pratar med någon? Eller säger ni att det är era partners barn? Frågan gäller både små och stora barn och jag menar tillfällen då personen inte vet vad barnen heter och att det därför inte räcker med att säga namnet. 

• Svar på tråden Ni som har bonusbarn, kallar ni dem för era barn?
  • Anonym (Hanna)
    smulpaj01 skrev 2017-10-27 06:01:05 följande:

Vad tragiskt, stackars liten

Hur gammal är barnet nu och när kom du in i bilden?

Barnet är 5 år och jag kom in i bilden när hen var 2.
  • smulpaj01
    Anonym (Hanna) skrev 2017-10-27 06:35:56 följande:

Barnet är 5 år och jag kom in i bilden när hen var 2.

Hoppas det håller mellan dig och pappan och att du fortsätter finnas för barnet OM det inte skulle göra det
  • Anonym (Hmm)

Japp det gör jag känt flickan sen hon var 2 år och nu är hon 10 , har sett henne som min egen dotter och flickan kallar mig mamma.
    Tyvärr så finns inte biologiska mamman hon dog när flickan var 1 år,
    Så hon ser mig som mamma , hon vet att hennes riktiga mamma är en ängel.
    Hon är den mysigaste o godaste dotter som finns.
    Har inga egna barn

• Brumma
    Anonym (?) skrev 2017-10-26 23:26:42 följande:

Om du vill säga något om just henne då, säger du "vår"/"min" dotter? 

Använder hennes namn eller "dottern" oftast. Mina ungar (biologiskt) brukar jag nog inte säga "vår son" eller "min son" om heller utan "killarna/äldsta respektive yngsta sonen. Eller namn då :)

Jag räknar henne som "min" men i en del lägen är det mer givet att komma med förklaringen " min mans dotter sedan tidigare ". Tex när det tydligt inte stämmer att hon är min (pga ålder tex).
  • Anonym (Hanna)
    smulpaj01 skrev 2017-10-27 06:37:42 följande:

Hoppas det håller mellan dig och pappan och att du fortsätter finnas för barnet OM det inte skulle göra det

Tack! För mig finns inget annat än att fortsätta finnas som mamma för barnet om vi skulle gå skilda vägar.
  • Cadencee

Vi säger våra barn om det gäller allihop (2 barn var) men om jag pratar specifikt om hans barn så säger jag mina bonusbarn eller använder deras namn

• sobrio88

Jag säger sambons barn till dom som inte vet vem han är för annars tror folk att jag kidnappat honom eller nåt . Han är bara lik sin mamma och sina syskon på hennes sida så det finns inte en likhet med småsyskonen (våra gemensamma).

Svar på tråden Ni som har bonusbarn, kallar ni dem för era barn?