Min son dras till "dåliga" tjejer
VourinVour: ?Så ser det tyvärr ut för de flesta tjejer i Sverige.? Va? Vad menar du? Alla kommer väl inte ifrån missbruksfamiljer? Alla är väl inte ansvarslösa? Förstår inte vad du menar
Shirazz: Jag och min son har en öppen och bra relation idag. Självklart vill jag, med många flera års erfarenhet, ge honom råd. Han kan ju välja att följa dem eller inte men självklart kan jag inte bara se på utan att säja någonting alls när jag ser honom bli utnyttjad för sin snällhet.
Den här ?sköt dig själv och skit i andra?-mentaliteten som du tycks förespråka tycker jag verkligen inte passar sig mellan barn och föräldrar oavsett ålder men särskilt när man är ung vuxen och ställs inför många saker för allra första gången. Min omsorg och kärleken till min son blir ju inte tvärt avskuren bara för att han fyller 18 eller flyttar hemifrån.
Studentpappa: Tack, jag ska försöka lita på att han tar kloka beslut och jag gjorde ju också många dumma saker under min uppväxt och det gick bra ändå. Jag vet också att min son lyssnar på mina synpunkter även om han kanske blir irriterad först. När det fått sjunka in så brukar han ändå ta sitt förnuft till fånga. Just nu är han kär och blind men förhoppningsvis lugnar det ner sig snart så han kan se klart.