Inlägg från: Rock on |Visa alla inlägg
  • Rock on

Min son dras till "dåliga" tjejer

Anonyma Oroliga Mamman2 skrev 2017-10-26 13:19:39 följande:

Jag vill bara förtydliga att jag inte tror att tjejen själv missbrukar men hon kommer från en missbrukande familj

Min mamma är tablettmissbrukare och min pappa är alkoholist.

Jag är INTE missbrukare! Är 47 år, gift och har 2 tonårsbarn tillsammans med min make.
    Studentpappa skrev 2017-10-26 13:55:42 följande:

Att tjejen har haft en taskig uppväxt gör väl inte henne per automatik till ett dåligt val.

Precis!

Jag har haft en dålig uppväxt = missbrukande föräldrar och psykisk misshandel från min mamma, min styvpappa tafsade på mig, jag blev mobbad i skolan.

MEN om ngn hade sagt till min make när vi träffades för 20 år sedan att jag var helt fel för honom - varför döma mig för min uppväxt?!
  • Rock on
    Anonyma Oroliga Mamman3 skrev 2017-10-27 07:20:54 följande:

Jag hittar tyvärr inte hur man citerar men nej, självklart gör hennes uppväxt inte henne automatiskt till ett dåligt val, det var bara en faktor av flera naturligtvis. Jag är själv gift med en man som kommer från en mycket strulig familj med missbruksproblem men det betyder ju inte att jag inte önskar något annat för min son. Hur det än är så präglas man ju av sin uppväxt och av sina föräldrars värderingar så när föräldrarna inte heller jobbar, tar ansvar osv. så är det ju inte konstigt att dottern tycker att det är helt ok att leva så oavsett missbruk eller ej,

Och att min son måste ta ansvar om hon blir gravid förstår jag väl också och ja, vi har pratat om säker sex. Det tar dock inte bort min oro. Jag önskar så klart något annat för honom. Om ni själva har tonåringar eller ännu äldre barn så förstår ni säkert att man önskar dem allt gott och vill att det ska gå riktigt bra för dem i livet.

Vad jag önskade få råd om i tråden är hur jag kan förhålla mig till deras förhållande så att jag behåller en god relation med min son utan att för den skull uppmuntra relationen.

Jag jobbar trots min uppväxt!
    VourinVour skrev 2017-10-27 07:25:22 följande:

Så ser det tyvärr ut för de flesta tjejer i Sverige.

Jaså...?!

Var i Sverige?
  • Rock on
    Anonyma Oroliga Mamman5 skrev 2017-10-27 13:29:01 följande:

Skitbra Rock On! Men nu handlar ju inte tråden om dig. Den här tjejen jobbar inte och hon ser inget fel med det - en värdering som hon fått med sig hemifrån precis som min son fått med sig att vi alla behöver jobba och bidra till samhället.

Men ursäkta då!!

Jag berättar för dig att bara för att man har en dålig uppväxt betyder det INTE att man blir lika som sina föräldrar!

Låt din son ha sitt eget liv så kanske han klarar sig från att bli så dömande/PK som sin mor!
Svar på tråden Min son dras till "dåliga" tjejer