Inlägg från: Stårschan |Visa alla inlägg
  • Stårschan

Dricker du aldrig för att det är kul att bli full?

Jo, det händer, men man väljer sina tillfällen noga. När jag var ung blev jag ju aldrig bakis, till exempel. Nu för tiden kostar det mera att bli onykter. Men visst är det trevligt att bli lite salongsberusad då och då.

• Stårschan

Men anledningarna att "röja loss" kan ju vara lite olika. När jag var ung drack jag ibland och röjde loss på fester - om det var bra musik. Nu drömmer jag ibland om att dricka mig halvpackad för att röja loss i huset och göra städningen lite roligare. Men mitt lutherska arv sätter stopp för sådant lättsinne, tyvärr.

• Stårschan
    Pripps Vichy skrev 2017-10-31 13:38:27 följande:
    Blir ju så att när man väl är "i gasen" så vill man bara ha mer, då man gör kopplingen: "Mer alkohol - ännu roligare", även om det inte blir så. Har haft grava alkoholproblem men försöker numer lära mig dricka "normalt", dvs bara på helger. Man måste inse att man inte kan ha roligt jämt.
    Men har du verkligen haft så kul när du har druckit så ofta? Blev lulligheten och dimman normaltillstånd för dig, så att du tyckte att det kändes konstigt att vara nykter?
  • Stårschan
    Pripps Vichy skrev 2017-10-31 10:01:09 följande:
    EnAnonumius skrev 2017-10-31 08:20:38 följande:
    Nej folk har inte missuppfattat DIG och vad du menar.

Det är du som vägra att hantera att folk kan "balla ur", "röja loss", utan att behöva dricka sig full på ett eller annat sätt.
    Ja så bitter och sur som du verkar (typiskt FL-mode) så betvivlar jag att du kan balla ur eller röja loss överhuvudtaget, vare sig full eller nykter.

Det är väl inget att sträva efter att kunna balla ur? Det är väl snarare något man ska vara jäkligt glad och tacksam över att man aldrig känner behov av att ställa sig på ett bord och dra ner brallorna, eller börja slå sönder inredningen eller ställa till fylledramabråk.
Svar på tråden Dricker du aldrig för att det är kul att bli full?