Pripps Vichy skrev 2017-10-26 11:18:33 följande:
Men håll med om att alkoholen löser upp hämningar och spänningar och gör att man kan slappna av och vara sig själv på ett helt annat sätt. Själv har jag alltid känt en livsenergi kombinerat med eufori när jag dricker, det är som att man vaknar upp mer på alla plan och blir entusiastisk och livsbejakande, förutom om man dricker för mycket, då man bara blir lullig och slö i huvudet, men även det kan vara kul på sitt sätt. Man gör saker man inte kommer ihåg dagen efter. T.ex. man vaknar upp och ser att man har en halväten pizza i köket trots att man inte minns att man beställt den, eller att man hittar någon pryl som man tagit med hem som man inte minns, ja du fattar..
Varför skall jag hålla med om att alkohol löser upp hämningar och spänningar, slappna av och vara helt sig själv?
Att du behöver alkohol för att kunna detta är ju din ensak, jag behöver inte ha alkohol till hjälp för att släppa på mina hämningar, spänningar och att slappna av för att vara helt mig själv, jag klar av detta helt nyktert.
Så nej du får inget "medhåll" av mig på den biten.
Jag kan ju säga dig så här. Jag har stulit med mig glas och askkoppar från krogen, fast jag bara drack läsk under hela kvällen. Jag har även fått med mig andra prylar hem också på roliga utekvällar som nykter. Så roliga souvenirer har jag fått hem när jag har "röjt loss och varit som folk" utan att behöva hälla i mig alkohol.
Så bara för att man inte "måste dricka" för att kunna "röja loss och vara som folk" så betyder de inte att man måste vara tråkig "helylle" för den saken skull. Jo jag vet att det är svårt för folk som måste supa skallen av sig för att kunna "röja loss och vara som folk" att förstå detta.