• Majsa

Hur mycket "egentid " är rimligt?

Jag lever med man och två barn, vi jobbar båda två men jag är deltidssjukskriven. Vi hamnar då och då i diskussionen kring "egentid" och ser väldigt olika på saken.. Mannen är ute på saker (träning någon kväll per vecka , egna aktiviteter några timmar nästan varje helg) men anser ändå att detta är för lite... Blir nyfiken på hur detta kan se ut för andra föräldrar..? Vad tycker ni är rimligt?

• Svar på tråden Hur mycket "egentid " är rimligt?
  • Majsa

Kan säga att 1 helgdag per månad o tillfällen att träna kvällstid finns o mer därtill, ofta gör han något eget en stund varje helg men det räcker inte enligt honom. När han gjort något eget finns liksom behovet av att direkt börja prata om nåt nytt som han vill göra... Vi har det bra tillsammans men i detta förstår vi inte varann... Att jag också är sjukskriven innebär ju att jag egentligen skulle behöva så mycket av hans tid som möjligt för att kunna bli piggare..

• Majsa

Upplever att han unnar mig egentid men pga sjukdom så har jag inte möjlighet att fylla den med så mycket mer än återhämtning hemma .. Dock fastnar vi i att den egentid som han har aldrig är tillräcklig... Men träning nåt tillfälle i veckan o så göra egna saker några timmar varje helg känns för mycket för min del o då är han liksom inte ens nöjd med det utan det skulle varit ännu mer... Han verkar tro att alla andra har betydligt mer harjag en känsla av..

Svar på tråden Hur mycket "egentid " är rimligt?