Inlägg från: Sundancekid |Visa alla inlägg
  • Sundancekid

Bebis vägrar somna!

Behöver verkligen hjälp!!

Normalt har våran 5 månaders bebis sovit jättebra, vaknat max 1-2 gånger eller sovit igenom hela natten.

Men för en vecka sen ändrades allt, det började med feber och förstoppning men efter ett par dagar släppte det och sömnen förstördes totalt..

Han vägrar somna, försöker man vagga i famnen börjar han skrika och hålla på, låter så hemskt.. Amning funkar knappt heller.

När man väl hållt på hur länge som helst och han äntligen somnat så sover han i högst en timme.

Vilket betyder att jag och sambon inte får så mycket sömn vi heller.. Detta sliter så enormt mycket på oss, vi vet verkligen inte vad det är för fel.

Ska vi ringa BVC? Eller tror ni att det kommer gå över snart? Snälla hjälp!! Jag vet inte hur länge till jag orkar..

• Svar på tråden Bebis vägrar somna!
  • Sundancekid
    Carambolan skrev 2017-10-24 22:13:28 följande:

Ge det en vecka till eller två så blir det nog bra av sig självt. Barn har oroliga perioder när det händer mycket. Om jag var du hade jag tagit upp det med bvc när ni ändå ska dit på sexmånaderskoll, om det inte blivit bättre då.

Får hålla tummarna på det, tycker ju så synd om sonen också som aldrig blir riktigt utvilad nu när han vaknar hela tiden :(
Svar på tråden Bebis vägrar somna!