Inlägg från: LejonSa |Visa alla inlägg
  • LejonSa

Förskola eller inte när syskon kommer

Nu går ju redan min son på förskolan. Han skolades in när han var precis 2 år fyllda. Nu i augusti var det. I december kommer lillebror.

Jag jobbar nu så alternativet att ha storebror hemma till december och sedan med kommande syskon fanns inte.

Är dock jätteglad av att ha kunnat vara hemma i 2 år med honom och i en idealisk värld hade jag gärna haft honom hemma längre än så och tillsammans med sitt syskon.

Nu älskar han förskolan. Verkligen. De dagar han är hemma sjuk eller jag tagit ledigt eller hans pappa så frågar han efter förskolan. Tror mkt av det beror pp att jag just nu inte direkt orkar (tyvärr) aktivera honom så mkt. Magen och allt som tillhör gör sitt nu mot slutet.

Min tanke är dock att ha sonen hemma minst 1 månad (januari ut) tillsammans med bebisen. Om bebisen är något lik sin storebror så ser jag inga problem alls i det. Storebror var ett väldigt lätt barn som bebis. Men! Skulle lillebror födas med kolik och allt vad det är och varken sover själv eller låter någon annan sova då kommer storebror få gå sina 15h iaf! Så han får lite avbrott från gråt och skrik och en halvt fungerande mamma :-/

Skulle dock inte ha skolat in sonen om/när bebis väl var kommen om han inte redan gick på förskola.

Har älskat att vara hemma med honom även om han varit en "hand full" speciellt senaste månaderna haha! 2 års trots?

Lycka till i ditt bestämmande. Gör det som blir bäst för dig och er familj

Svar på tråden Förskola eller inte när syskon kommer