Jag har provat både Eye Q och Eskimo kids och tycker båda fungerar lika bra, märker i alla fall ingen skillnad. MorEpa är koncentrerad och jag vill ha en mer naturlig produkt, men har också hört att många gillar den.
Kan berättade att jag inte gett fiskolja nu på hela hösten i ungefär 7 veckor har min son varit utan fiskolja. Istället har vi varit noga med att äta fisk 3 gånger i veckan, lax en gång och vit fisk två gånger. Jag tänkte att det skulle fungera nu när han är 14 år. Sen fick jag plötsligt ett mail om att skolan skulle starta en läs och skrivsvårighetsutredning på min son. Tyckte, det var konstigt, ingen har sagt något om detta tidigare och han går i åttan. Jag tittade på texterna och blev förvånad över hur konstiga och osammanhängande de var, satt och jobbade med honom för att hjälpa honom. Upptäckte då att han inte kunde sitta stilla, inte kunde koncentrera sig, stampade med foten, skakade på kroppen då och då, fingrade med grejer hela tiden.
Då kom jag på att han har ju inte fått någon fiskolja och nästa dag sprang jag och köpte Eye Q och gav honom dubbel dos ett par dagar. Nu tre veckor senare är han märkbart lugnare.
Otroligt att det fungerar så bra. Lite jobbigt bara , måste han äta EyeQ livet ut?
Någon annan som har liknande berättelser?