Inlägg från: Anonym (älskar kort) |Visa alla inlägg
  • Anonym (älskar kort)

Skolkort på väggen på gemensamma barnen men inte på bonusbarnen?

Nu är det så att jag älskar kort och på sonens förskola tog dom aldrig några dagis kort och nu har han börjat skolan och jag vill nu beställa årets kort på honom. Jag kommer beställa det största porträtt kortet och sätta på väggen men vi har långt ifrån alla årens skolkort på bonusbarnen. Blir det helt galet om jag sätter upp kortet på sonen? 

• Svar på tråden Skolkort på väggen på gemensamma barnen men inte på bonusbarnen?
  • Anonym (älskar kort)
    annabellelee skrev 2017-10-22 14:06:08 följande:

Har ni tydliga stora foton på bonusbarn hängande framme?

Nä.. vi har bara småkort från ett skolkort fram var på dom och de va för 7 år sedan de togs
  • Anonym (älskar kort)
    smulpaj01 skrev 2017-10-22 14:19:01 följande:
    Det är väl bara att beställa bonusbarnens skolfoton också och hänga upp?
    Har varken användernamnet eller lösenordet så kan inte beställa
  • Anonym (älskar kort)
    Anonym (...) skrev 2017-10-22 14:35:32 följande:

Då ber man mamman att beställa. Man behöver inte göra problemen större än vad dom är.

Sambon har bett henne om de två gånger men vi får inte uppgifterna... så jo de ät större problem än vad du tror.. Kan man beställa via deras personnummer tror ni? jag mailade och kollade med fotobolaget som tog på sonen och gjorde en chansning och se om dom hade samma (går på olika skolor)
  • Anonym (älskar kort)
    kaffe skrev 2017-10-22 15:14:40 följande:

Varför inte ta nya kort på alla barnen så slipper ni krångla med att försöka få tag på gamla?
    Det brukar finnas fotofirmor som har bra och billiga erbjudande.

Det är årets kort det handlar om
  • Anonym (älskar kort)
    Anonym (fixa eget) skrev 2017-10-22 15:22:04 följande:

Gå till en fotograf eller ta egna bilder av bonusbarnen!

Har vi gjort med båda små och nu har vi inte ekonomi för det...
  • Anonym (älskar kort)
    smulpaj01 skrev 2017-10-22 16:05:14 följande:
    Ta kort själva av bonusbarnen och förstora dem innan ni ramar in och sätter upp på väggen!

Själv tog jag mitt barn och bonusbarnet till fotograf och tog jättefina foton på "syskonen" tillsammans. Har gjort rejäla förstoringar och ramat in.

Det var inte alls dyrt, kostade inte mer än skolfotona så det har ni råd med.
    Nu är det så att jag vill ha sonens skolkort och på väggen då jag har en tanke bakom det.. Alltid ha årets kort längstfram i ramen och sätta de andra korten bakom så han kommer få en ram med alla kort från förskoleklass till han går ut skolan som han kommer få sen när han blir strörre. 

Vi har ju kort på bonusbarnen men inte årets och det stora formatet och det är ju det som var frågan.. om det blir orättvist att inte ha årets kort på dom plus att deras kort är mindre???
  • Anonym (älskar kort)
    NELJ skrev 2017-10-22 18:43:51 följande:

Klar att om man börjar sätta upp foton på ett barn bör alla barn i familjen få vara med. MEN skolfoton är nio fall av tio stela och trista. Ni har säkert massor av finare kort på barnen, annars är det bara att dra ut dem i den fina höstvädret och ta fram mobilen.

Vi har kort på bonusbarnen men inte det störta formatet och inte aktuella skolkort..

Fortfarande fel?
  • Anonym (älskar kort)
    Anonym (---) skrev 2017-10-23 15:04:33 följande:

Porträttfoton på väggarna visar vilken socialgrupp man tillhör. Speciellt när det är inramade skolfoton i största storleken och de hänger i vardagsrummet. Eller ännu värre, nakenbild på bebisen inramad på väggen.

TS, mina barn har passerat både förskola, grundskola och gymnasiet vid det här laget och de foton de tycker är bäst är gruppfotot på hela klassen. Sina egna porträttbilder (som jag köpte i en liten storlek och la i en låda) struntar de fullständigt i. Så om du verkligen vill glädja dina barn i framtiden så föreslår jag att du ramar in gruppfotot och sätter upp i barnets rum, och sen fyller på med nya vartefter som du hade tänkt.

Ska även köpa klasskortet som ha som du föreslår kommer ha i sitt rum. Enskilda koret kommer hänga i vardagsrummet som bonusbarnen GÖR fast då deras kort är flera år gammalt då vi inte fått varken inloggning eller kort av biomamamman på dom efteråt.. Så bonusbarnen hänger på väggen fast i ett litet format... 
  • Anonym (älskar kort)
    Anonym (---) skrev 2017-10-23 15:04:33 följande:

Porträttfoton på väggarna visar vilken socialgrupp man tillhör. Speciellt när det är inramade skolfoton i största storleken och de hänger i vardagsrummet. Eller ännu värre, nakenbild på bebisen inramad på väggen.

TS, mina barn har passerat både förskola, grundskola och gymnasiet vid det här laget och de foton de tycker är bäst är gruppfotot på hela klassen. Sina egna porträttbilder (som jag köpte i en liten storlek och la i en låda) struntar de fullständigt i. Så om du verkligen vill glädja dina barn i framtiden så föreslår jag att du ramar in gruppfotot och sätter upp i barnets rum, och sen fyller på med nya vartefter som du hade tänkt.

Och vad menar du att det visar vilken socialgrupp man tillhör? Tillhör man en lägre klass när man har skolkort framme? Har även som du nämnde kort från fotograf där naken kort när dom var bebisar... 
Svar på tråden Skolkort på väggen på gemensamma barnen men inte på bonusbarnen?