Torrfodergrubbel
Har en katt med känslig mage, men som på senaste åren varit OK. Hon har fri tillgång till torrfoder.
Hade tidigare Royal Canin Sensible
Nu bytt till Applaws Adult Cat Chicken för att det inte innehåller spannmål. . Hon tyckte om fodret i början: föredrog det till och med framför Royal Canin Sensible , men efter att ha fasat ut Royal Canin Sensible och hon ätit Applaws Adult Cat Chicken i någon månad vill hon inte längre ha det.
Har kvar lite Royal Canin Sensible som jag ger henne lite ibland för att hon inte ska gå in i svält. Det tycker hon nu är jättegott.
Nu undrar jag om katten vägrar för att det inte är gott eller för att hon ev får ont i magen av det nya fodret. Frågan är om hon kan göra den kopplingen. Pälsen är fin och hon pruttar inte. Avföringen ser jag aldrig (utekatt).
Har ännu ett annat foder hemma utan spannmål som jag precis öppnat och gett henne: det var gott... men, men det kan tydligen ändra sig.
Ny fodret heter Sanabelle.
Erfarenheter?
Antar att jag bör byta iallafall. Har en oöppnad 7 kg säck av Applaws Adult Cat Chicken om ngn är intresserad i Stockholmsområdet.