Inlägg från: Februari2013 |Visa alla inlägg
  • Februari2013

Lämna bort 7,5 månaders?

Jag vet att det kan vara besvärligt att avboka resan men det är det bästa för ert barn. Även om han är trygg med farmor så är ni, speciellt du, hans trygga borg, hans allt, och han är så liten att han inte förstår att ni kommer tillbaka så för honom så kommer han känna sig övergiven. Han har bara behov av att vara med sin mamma just nu och bebisar lever i nuet och fyra dagar är en evighet. Snälla lyssna på din modersinstinkt och lämna inte bort ditt barn så tidigt. Speciellt inte i fyra dagar!!

• Februari2013

Jag förstår att du mår dåligt över det och jag vill inte få dig att må sämre men din fråga är kommer du ge honom men eller förstöra er relation. Svaret är nog att han iallafall inte kommer må bra av det men sen hur dåligt han kommer må av det är snarare frågan. Du kommer inte förstöra er relation. Han kommer bli överlycklig när ni kommer hem igen men förmodligen bli rädd för att bli lämnad igen. Han kommer kanske bli mer otrygg ett tag men sedan kanske han glömmer det som barn ofta gör eller så ligger den oroskänslan kvar i honom. Jätte svårt att veta i hans fall. Beror kanske på person till person men forskning visar att barn under tre år behöver sova nära just mamman och det finns massor av forskning på detta område. Varför måste ni ta resan just nu? Varför så bråttom med den? Förstod det som att det kanske var en överraskningsresa men försök att skjuta upp resan eller avboka. Även om ni förlorar pengarna så kommer det vara värt att stanna hos er son! Lycka till!

Svar på tråden Lämna bort 7,5 månaders?