Bf juli 2018
Plussade i fredags 4/10! Är i v 5, 4+3 :)
Plussade i fredags 4/10! Är i v 5, 4+3 :)
Grattis! Första barnet?
Den här gruppen på facebook, hur kommer man med i den?:)
Någon som mår illa ännu? Och i vilken vecka är du i i sånt fall?
Men det är samma här med tröttheten :-/ tredje barnet å i vecka 5+6... var aldrig såhär trött med dom andra två hehe
Exakt samma symptom som dig och exakt samma vecka och dag. v6 (5+5) haha vad är sannolikheten här?! haha hoppas det blir bättre med dig!
Jag är en dag före er Mjauram och Seelmas. 6+5 idag. Mår illa från och till på dagarna men kvällen är värst! Det är då jag känner av växtvärken som mest också. Halsbränna och trötthet också. Har börjat få huvudvärk också vilket jag aldrig annars har. Detta är mitt tredje barn, mina andra två är 11 och 13 så jag har liksom glömt hur man kan må :)
Jag är bara i vecka 7, snart 8. Väntar mitt första barn och påtal om symptomer och dylikt så såg jag att någon kommenterat att dem inte känner sig så gravida. Jag har så mycket symtomer att jag vet inte vart jag ska ta vägen. Supersvullen mage, från mina små gulliga gelehallon till bröst till en D-kupa, molvärk mestadels hela dygn och illamående sen ska vi inte prata om tröttheten. Snälla säg att det finns någon mer som känner sig gravid! :D
Jag! Ömma bröstvårtor, bröst (som vanligtvis är rätt små) som känns tunga och stora, humörsvängningar från helvetet, illamående till och från, molvärk emellanåt, huvudvärk, yrsel, extremt trött, supersvullen mage. Som du då. Jag går in i v 8 i morgon (enligt sista mens).
Jag vet ju att det är jobbigast i början och längtar redan till andra trimestern. Jag längtar efter att kunna äta ordentligt igen, att inte vara dödstrött 24/7 och att hela kroppen bara ska lugna ned sig ett par hekto. Förra gången var jag väldigt illamående under första trimestern och kunde knappt äta alls, och under den andra trimestern var jag som ett bottenlöst hål och åt massvis.
Jag har inte så mycket symptom, lite svullen om magen så det känns obehagligt att knäppa byxorna, lite illamående vid hunger och lite isande (kan inte förklara det bättre) i livmodern.
Som du beskriver upplevde jag med äldsta sonen, de andra har inte visat lika starka symptom så tidigt.
Är det eran första?
Jag är bara i v.4+2 idag enligt senaste mens och denna månadens ägglossningskänningar.