• saijda

Planerar för första barnet.

Saima17 skrev 2017-11-12 20:36:51 följande:

Japp men desto roligare sen när man väl far.. Dock hadd vi vara 1h på oss inne senast på Ikea lite trist men gick. Får fara igen bara.. Kan ju behöva köpa spjälsäng m.m snart kan man ju hoppas.

Ja hoppas verkligen d tar nu.. Iof e d här första månaden vi på riktigt försöker.. Alltså m att räkna å kolla äl.. Ha vari lite öm i hela bebisverkstan nu ett tag..hur länge tar d månne innan en ev nid blödningen månne? Ja hoppas hoppas så innerligt nu.. Vet hur förstörd ja kommer bli.. Tur i oturen att ja e ensam hemma. Karn åker på jobb 2 dar före BIM.. Å kommer hem i december.. Hmm..

Segt ju! Hoppas det för oss båda :)

Mellan 7-10 dagar ungefär. Men sedan är det inte alla som får nidationsblödning. Enligt det jag har läst så är det ovanligt men vem vet egentligen.

Vi är inne på vårt andra försök, men vill inte med ÄLtester ännu, vet att jag skulle bli så sjukt stressad utav det. Men hoppas innerligt att det tog sig denna månad. Fyra dagar kvar till BIM enligt appen :0
  • saijda
    Junirosen skrev 2017-11-14 18:04:23 följande:

Ja men så är det ju trots att det är en tuff arbetsvecka.... Åh ja, det hade ju varit perfekt! <3 

Tack tack ! 

BIM-2 idag. Inte samma symtom som förra gången innan mens. Har en annorlunda känsla i kroppen, det bränns och sticks vid äggstockarna, livmodern typ hela magen. Strålar till då då i benen och höften. Mår illa och extrem trötthet :0

Jag hoppas innerligt att det blir ett pluss denna månad.

Lätt att inte försöka tänka på det när det är en tuff arbetsvecka. Istället för att höja bemanningen inom vården så sänker dem den här *snark*

Ja det hade verkligen varit perfekt om mensen inte kommer den 17e på månadsdagen. Håller tummarna för oss båda! <3
  • saijda
    kna1 skrev 2017-11-19 09:56:53 följande:

Positivt ÄL test va? :D

Ah det tycker jag att det ser ut som ja :D

När har du BIM? :)
  • saijda
    kna1 skrev 2017-11-19 10:34:54 följande:

Vet faktiskt inte riktigt, enligt appen är BIM 27/11 men eftersom ÄL test ger utslag först nu så lär mensen komma mkt senare. Är på dag 26 i cykeln och förra cykeln hade jag också ÄL sent - vilket blev en menscykel på 42 dagar. Så borde väl ha mens runt 4/12 om jag räknar från idag. Om jag inte råkat ha äl tidigare och är gravid istället men det tror jag inte, vi har dock kört safe denna månad och haft sex varannan eller var tredje dag hela tiden ;P

Hur går det för dig? :D

Åh spännande ju! Har läst att ÄL test kan ge utslag på när man är gravid. Men det är bra och köra safe med sex ofta haha ;)

Jag hade BIM 17 november och varken mens eller den menskänslan i magen. Så ska se om jag kan köpa ett test idag efter arbetspasset, och pröva imorgon bitti. :0
  • saijda
    kna1 skrev 2017-11-19 13:02:42 följande:

Men va spännande! Hoppas på ett plus imorn bitti då!! :D har du några symtom?

Ja verkligen!! :D mina symtom är illamående, yrsel,?spindelnät? på brösten, vattniga flytningar, typ ?växtvärk? i magen och brännande känsla i bröst, mage och livmodern/äggstockarna.
  • saijda
    kna1 skrev 2017-11-19 16:58:17 följande:

Låter ju lovande! Hoppas det är något på G :D

Hoppas jag med :D hann inte köpa test idag så får göra det imorgon. Är så nervös, hoppas det är något på gång <3
  • saijda
    kna1 skrev 2017-11-20 18:26:37 följande:

Hur har det gått? :D

Jag valde att beställa tester på nätet hoppas de kommer imorgon :0 Har inte haft möjligt att köpa :/

Är så nervös :0
  • saijda
    kna1 skrev 2017-11-20 20:24:39 följande:

Men ingen mens än? De bådar ju gott! :) Vi har sexat till det nu dagen innan ÄL, på ÄL dagen och dagen efter. Förra månaden så insåg jag att jag missat ÄL helt.. Med typ en hel vecka! Och den veckan hade vi inge sex alls tyvärr, så är lite lack över att en månad "gick till spillo" så försöker köra safe här med sex varje dag ;P

Nej skulle haft den 17 november och den har aldrig varit sen innan :0 ah är hypernervös haha!

Lika bra haha ;) man vet ju aldrig när ÄL är om man inte tar tester etc. jag ville inte göra ÄL tester då jag blir stressad av sådant men big cred till de som har styrkan att göra det :)

Min ena app sa ÄL den 3 november och den andra 4 november och vi hade sex den 3 november så man kan ju hoppas att något av det stämmer iaf :) hoppas mina tester kommer imorgon

Håller tummarna för oss båda!
  • saijda
    Rydén91 skrev 2017-11-20 22:06:36 följande:

Vad menas med denna uträkningen via Flo appaen någon som vet?

Det är hur många steg du har gått under de specifika menscykeln :)
  • saijda
    Rydén91 skrev 2017-11-22 13:03:58 följande:

Aha okay alltså innan man får mensen?

Ja har inte fått någon mens ännu enligt appen skulle de kommit igår hade min senaste 24 okt slutade 3 nov

Nej under hela månaden eller hur man ska säga. :)

Okej vi får hålla tummarna då! Jag är på BIM+5 (alltså fem dagar sen jag skulle haft min mens) och ingen mens i sikte eller pms symtom. Hoppas mina tester har kommit idag så jag kan testa imorgon. Så nervös!
Svar på tråden Planerar för första barnet.