• 1213

Planerar för första barnet.

manda974 skrev 2017-10-21 22:37:09 följande:

Haha ja, man får köra med lite olika saker, men de blir svårt ibland!

Alltså skulle typ vilja testa i morgon, men känns som att det är för tidigt?.. bim onsdag om NC har rätt!

När testar du nästa gång?

För mig var det ju för tidigt med BIM-3 och BIM-1 om jag nu är gravid. Men du kan ju absolut få positivt imorgon om du är gravid! Så har du tester hemma tycker jag du ska prova :D

Jag tänker vänta och se om jag får min mens imorgon eller på måndag. Känner jag fortfarande inget som visar att min mens ska komma då så testar jag mig nog på tisdag.
  • 1213
    manda974 skrev 2017-10-21 22:47:33 följande:

Jag är ju dock borta hemifrån inatt.. och man måste väl ta på morgonen? Så då får de bli på måndag morgon isåfall! :) Uch vill veta nu!

Det låter bra! :)

Blir så nyfiken, var i Sverige bor du? Och ni andra om ni ser det här med! :)

Åh då hade jag väntat till måndag. Många som plussar lika bra på dagen men störst chans på morgonen, speciellt när du är före BIM skulle jag tro :)

I Skaraborg, vart bor du? :)
  • 1213

Haha det brukar vara så!

Men nu ska jag sova och försöka vakna utan mens imorgon på min BIM-dag ;)

• 1213

BIM idag då. Ingen mens än men känns som om jag börjar få mensvärk.. :(

• 1213
    manda974 skrev 2017-10-22 15:34:46 följande:

Tror jag fick min mens inatt.den är rätt tidig dock.. och det är inte så himla mycket som jag minns det varit från när man hade mens förut. Och helt inte första dagen.. vad vet ni om nidblödningar? Jag läste att det ska komma mellan 7-14 dagar efter ägglossningen om man får de (inte alla som får).. så vet inte om man kan hoppas om det är det eller om jag bara fått mensen.. ????

Har inte så bra koll på nidblödning men hoppas det är det du fått! Fortsätter det dock blöda kan det säkert vara tidig mens.
  • 1213

Mensvärken jag hade på morgonen har försvunnit och ingen mens än. Går på toa hela tiden för att kolla om mensen kommit, haha man blir ju galen av att försöka bli gravid.

• 1213
    manda974 skrev 2017-10-22 16:29:10 följande:

Ja jag ska vänta och se, enligt alla på internet kan det va allt från en liten flytning med rosa i, till en mensliknande blödning som kan hålla i dig i ca 3 dagar så, jaa.. inte så lätt att veta ????

Då hoppas vi att den håller sig borta! Visst blir man det! Känner sig helt knäpp!!

Håller verkligen tummarna för oss båda! Om några dagar så vet vi :)
  • 1213
    ellinorwe skrev 2017-10-22 19:50:28 följande:

Hej! vilket trevligt gänga! Hoppar också gärna in här. Jag är 23 och min kille är 27 och vi försöker med vårat första barn. slutade med ppiller 22 april och fick mens 43 dagar efter. Svårt att veta när jag har bim och ägglossning. Hade molvärk nu den 18/10 - 21 så tror det var ägglossning trots nagativa test.

Har bim tidigast 1 november.

Hoppas hoppas!! ska bli kul o följa er alla ????

Välkommen! :D

Svårt i början när man precis slutat med preventivmedel. Men antingen blir du gravid eller så kommer mensen och då har du mer koll sen :) håller tummarna för dig!
  • 1213
    Leahlua skrev 2017-10-22 20:23:54 följande:

Hej! Jag och min sambo 23 och 26 år är också på första försöket. Jag har precis haft ägglossning och har BIM 13/10. Spännande att få höra hur det går.

Jag har också använt natural cycles som preventivmedel innan och använder det nu som hjälpmedel. :)

Välkommen! :D håller tummarna för att du är gravid!
  • 1213

BIM +1 idag och fortfarande ingen mens! :D

Vågar inte testa mig imorgon men på onsdag gör jag nog det om mensen håller sig borta!

Hur går det för er andra?

Svar på tråden Planerar för första barnet.