• manda974

Planerar för första barnet.

1213 skrev 2017-10-21 22:30:57 följande:

Ja det är verkligen svårt. Det är ingen som vet att vi försöker ännu så man får komma med andra ursäkter.

Ja men det är nog bra! Då får du ju i dig bra vitaminer :)

När ska du testa dig?

Haha ja, man får köra med lite olika saker, men de blir svårt ibland!

Alltså skulle typ vilja testa i morgon, men känns som att det är för tidigt?.. bim onsdag om NC har rätt!

När testar du nästa gång?
  • manda974
    1213 skrev 2017-10-21 22:43:03 följande:

För mig var det ju för tidigt med BIM-3 och BIM-1 om jag nu är gravid. Men du kan ju absolut få positivt imorgon om du är gravid! Så har du tester hemma tycker jag du ska prova :D

Jag tänker vänta och se om jag får min mens imorgon eller på måndag. Känner jag fortfarande inget som visar att min mens ska komma då så testar jag mig nog på tisdag.

Jag är ju dock borta hemifrån inatt.. och man måste väl ta på morgonen? Så då får de bli på måndag morgon isåfall! :) Uch vill veta nu!

Det låter bra! :)

Blir så nyfiken, var i Sverige bor du? Och ni andra om ni ser det här med! :)
  • manda974
    1213 skrev 2017-10-21 22:54:31 följande:

Åh då hade jag väntat till måndag. Många som plussar lika bra på dagen men störst chans på morgonen, speciellt när du är före BIM skulle jag tro :)

I Skaraborg, vart bor du? :)

Då kör jag ett på måndag :P

Ja okej, haha erkänner att jag fick googla var det ligger.. jag bor i Norrköping :)
  • manda974
    Onewayticket skrev 2017-10-22 13:48:54 följande:

Bor i malmö. :)

En lite skum nybörjarfråga. Mina appar (har tre) säger att jag har ägglossning nästa söndag och att min fertila period börjar på torsdag. Jag ska börja med tester för att avgöra när ägglossning är för första gången denna månaden, när ska jag egentligen börja testa? Är så konstigt att vara ny på sånt här och inte ha någon koll. 

Men börja testa typ tisdag/onsdag och ta sedan ett test om dagen typ? Man ska ju få utslag 48~ timmar innan ägglossningen faktiskt sker eller vad det är ????
  • manda974
    Onewayticket skrev 2017-10-22 13:48:54 följande:

Bor i malmö. :)

En lite skum nybörjarfråga. Mina appar (har tre) säger att jag har ägglossning nästa söndag och att min fertila period börjar på torsdag. Jag ska börja med tester för att avgöra när ägglossning är för första gången denna månaden, när ska jag egentligen börja testa? Är så konstigt att vara ny på sånt här och inte ha någon koll. 

Men börja testa typ tisdag/onsdag och ta sedan ett test om dagen typ? Man ska ju få utslag 48~ timmar innan ägglossningen faktiskt sker eller vad det är ????
  • manda974

Tror jag fick min mens inatt.den är rätt tidig dock.. och det är inte så himla mycket som jag minns det varit från när man hade mens förut. Och helt inte första dagen.. vad vet ni om nidblödningar? Jag läste att det ska komma mellan 7-14 dagar efter ägglossningen om man får de (inte alla som får).. så vet inte om man kan hoppas om det är det eller om jag bara fått mensen.. ????

• manda974
    1213 skrev 2017-10-22 16:15:34 följande:

Mensvärken jag hade på morgonen har försvunnit och ingen mens än. Går på toa hela tiden för att kolla om mensen kommit, haha man blir ju galen av att försöka bli gravid.

Ja jag ska vänta och se, enligt alla på internet kan det va allt från en liten flytning med rosa i, till en mensliknande blödning som kan hålla i dig i ca 3 dagar så, jaa.. inte så lätt att veta ????

Då hoppas vi att den håller sig borta! Visst blir man det! Känner sig helt knäpp!!
  • manda974
    ellinorwe skrev 2017-10-22 19:50:28 följande:

Hej! vilket trevligt gänga! Hoppar också gärna in här. Jag är 23 och min kille är 27 och vi försöker med vårat första barn. slutade med ppiller 22 april och fick mens 43 dagar efter. Svårt att veta när jag har bim och ägglossning. Hade molvärk nu den 18/10 - 21 så tror det var ägglossning trots nagativa test.

Har bim tidigast 1 november.

Hoppas hoppas!! ska bli kul o följa er alla ????

Hej vad roligt! Välkommen!

Åh vad spännande! Men det är ju som sagt svårt att vänja av kroppen med alla hormoner!

Då hoppas vi åt dig med! :)
  • manda974
    Leahlua skrev 2017-10-22 20:23:54 följande:

Hej! Jag och min sambo 23 och 26 år är också på första försöket. Jag har precis haft ägglossning och har BIM 13/10. Spännande att få höra hur det går.

Jag har också använt natural cycles som preventivmedel innan och använder det nu som hjälpmedel. :)

Hej! Välkommen! :)

Åh spännande, då är det några nervösa veckor framför er då!

Ja men vad kul, använde du NC som preventivmedel länge?
  • manda974
    Mareme skrev 2017-10-22 20:33:08 följande:

Hej! Har kikat in här några gånger och nu hänger jag också gärna med här :)

Jag och min sambo är båda 23 och vi är inne på tredje försöket med ägglossning i tisdags den 17/10. Bim runt 1/11.

Änvänder även jag Natural Cykles, kul att det är fler som gör det! Nu är det spännande att få se hur det går för alla! :)

Hejsan! Du är välkommen såklart :D

Spännande, kul att vi är fler som använder Natural cycles!
Svar på tråden Planerar för första barnet.