• Saima17

Planerar för första barnet.

Snufflan skrev 2017-11-09 21:30:32 följande:

Wooohoooo!!! Hoppas ni plussar!

Jag väntar masssor på äl fortfarande.. Negativt idag med!

Jaaaa vi fick till d 2 ggr igår.. Tur man har en kar som e riktit me på noterna å gör allt å lite till.. Tillne fixat tända ljus å allt
  • Saima17
    saijda skrev 2017-11-09 23:24:48 följande:

Åh spännande hoppas att ni lyckas få till ett pluss! Kroppen är mystisk på sitt sätt. Själv inväntas BIM som det känns som det är 100 år till ^^ har fortsatta symtom men också en känsla liknande typ att man är ?sjuk? ;0 typ illamående (nära och spy) trött och huvudvärk. Samt så har jag tydligt ?nät? över brösten. Får hoppas vi lyckades denna månad, sån längtan! <3

Jaaaa vi fick till d 2 ggr igår.. Tur man har en kar som e riktit me på noterna å gör allt å lite till.. Tillne fixat tända ljus å allt hoppas så d går vägen för oss båda.. Väntar på BIM ja å.. Den 21a..
  • Saima17
    saijda skrev 2017-11-10 09:26:11 följande:

Ojojoj sicken karl ;) vi får peppa varandra i denna väntan! Ska försöka hålla mig till längre än BIM med att ta ett test får se:0

Men lr hur..han plockar poäng barra
  • Saima17
    saijda skrev 2017-11-11 01:31:09 följande:

Ah verkligen ;) hoppas vi lyckas båda två! :D

Haha jaaa. Oj oj tror man måst börja me nå renoverings projekt nu att dagarna går så man har annat än BIM å tänk på :)
  • Saima17
    Snufflan skrev 2017-11-11 14:12:59 följande:

Men vänta, jätteunderligt!

Mitt CB-test blinkar glad gubbe.

Men RFSU-testet visar negativt. Vad är det här?

Åh äntligen fler än ja som reagerar på RFSU-testerna. Alla visa neg.. Å ett "bydget" märke visa positivt. Ja tänker int köpa rfsus mer.. Litar int på dom.. Ha hört flera som vari m om samma..
  • Saima17
    Anonym (23) skrev 2017-11-11 14:10:16 följande:

Jag undrar en sak. Vad menas med äl+4 osv? O typ bim+3??

BIM = beräknad inkimmande mens.. Och d dagar som gått efter beräknad mens om int kommit. Tex du ska ha mens 20.. Så 20onde e BIM.. 21a = BIM +1 osv..

ÄL+1 =samma fast m ägglossning om ja fattat d hela rätt..
  • Saima17
    Snufflan skrev 2017-11-11 15:29:46 följande:

Skönt! Ska sluta me dem!!

Ja därför trodd ju ja att ja hadd missa äl helt å hållet..va så nere
  • Saima17
    Junirosen skrev 2017-11-10 14:43:14 följande:

Tack tack :)

Åh vad roligt att du läser till USKA. Jag studerar till sjuksköterska men jobbar extra som Uska :) Jag har varit iväg och jobbat idag... så skönt att rensa tankarna lite! Hur långt har du kommit i din utbildning? :)

Åh va roligt me fler uska..ja e å lr här i finland heter d ju närvårdare. Har både äldreomsorg och barn inriktning.. Jobbar på förskola/dagis m 5&6 åringar nu :)
  • Saima17
    saijda skrev 2017-11-11 23:08:18 följande:

Haha känner igen mig i det du säger ^^ tur att man har skolarbete och lägga tid på. Samt mannen som försöker sysselsätta oss båda med lite Ikea besök osv :)

Haha Ikea e bra.. Fick me min sambo dit i fredags.. Men d va bara för att vi va i närheten( hade kört ca 350km) närmsta Ikea här hemma e tja.. 250-300 km härifrån.. Suck. Men vi renoverar huset. Tur att ja har BIM dan efter han åkt på jobb.. så att ja int börjar testa för tidigt.. Undrar va dom säger på jobb om ja åxå e nykter på julfesten.. Min kollega väntat å bebis.. Men mitt e ju så tidigt då isf att ja sku int villa säga nå..hmm..
  • Saima17
    Junirosen skrev 2017-11-12 09:29:04 följande:

Vad roligt! Uska är ett bra och viktigt yrke :) jag har också jobbat på förskola tidigare, de är också kul!

Absolut. Ha jobba m äldre i ca 10 år.. Men d e int alls min grej mer.. Nu e d barn som gäller på alla plan
Svar på tråden Planerar för första barnet.