• Isathe

Planerar för första barnet.

Rädd att min kropp spelar mig ett spratt.....

BIM på söndag, hade äl 15/11. Har ett rejält illamående frusit och svettats om varannat men känner mig egentligen inte sjuk. Vågar inte testa, rädd att bli riktigt besviken. Mådde lite illa inför förra mensen i oktober som borde varit runt 14/10 men fick aldrig någon mens....

Hoppas hoppas på plus men tror tyvärr kroppen bara jävlas med mig....!!!

• Isathe
    Saima17 skrev 2017-12-12 18:59:35 följande:

Vet int hur d går här.. Meningen att mensen ska komma 19-20onde..fick laxrosa flytningar m lite blodstrimmor i. Fick sen lite mörkare flytning utan blod. Mensvärk å illamående. Försvann. Kom igen nu.. Om mensen kommer ny e d 6 dar för tidigt.. Vet int va ja ska tro..

Kan de inte vara en nidblödning?
  • Isathe

Går segt!! Väntar på mens någon gång nästa vecka och tiden går riktigt långsamt...

• Isathe
    Saima17 skrev 2017-12-12 19:11:45 följande:

Kan va.. Men vågar int ta ut nå i förskott.. Intalar mj sj att d e mens för å bli mindre besviken..

Försår det!! Håller tummarna för ett pluss inom 1 vecka. Hur länge har ni försökt?
  • Isathe
    lillinejja skrev 2017-12-14 13:56:46 följande:

Är helt ny på äl test och har senaste månaderna bara testat negativt ( insett att jag har kort mellan mens och äl)men nu har jag äntligen två streck! Frågan e bara om det e positivt? Kan nån snälla hjälpa mig att titta? Det understa är från idag. :)

Nej, ingen av dom är positiv, men den närmast höger är på väg mot positivt.
  • Isathe
    Onewayticket skrev 2017-12-17 09:18:53 följande:

Enligt appen så är jag i vecka fem :)

Grattis!! Är du alltså 4+ något i appen?

Några symtom? Jag väntar på BIM nästa vecka och hade ju varit super häftigt att få ge de i julklapp.
  • Isathe
    Onewayticket skrev 2017-12-17 11:19:34 följande:

Precis. 4+6. Så snart vecka 6 måste det bli då? Så svårt ;). De enda symptomen jag haft är att brösten gör ont som tusan, jag är dålig i magen och mensen har inte kommit. Hoppas på ett plus för dig med! <3 min sambo har inte önskat sig något i år så skulle vara perfekt ju!

Ja apparna räknar att du går in i vecka 6 imorgon men barnmorskorna säger vecka 5 då du imorgon gått 5 hela veckor sedan förra mensen. Tycker de är konstigt av apparna att säga vecka 6, om du förstår hur jag menar.

Vilken julklapp, speciellt när man inte önskat sig något!! Grattis igen!!

Ja som sagt jag har BIM på tisdag enligt app, men kan komma allt från imorgon till på torsdag. Ska hålla mig till julaftonsmorgon och testa om de inte blir mens innan såklart.
  • Isathe
    Onewayticket skrev 2017-12-17 20:25:24 följande:

Håller tummarna för dig!

Tack snällt av dug!!
  • Isathe
    Anonym (Beth) skrev 2017-12-20 07:15:36 följande:

Wiiiihhh!! Gravid :D fast vågar inte bli fööör glad, fick missfall i v6 sist, åh hoppas det går bra denna gång! :D Nu gäller det att hålla sig till julafton innan jag berättar för killen..

Grattis!!
  • Isathe

Jaha, BIM igår enligt appen. Men själv tror jag BIM är idag absolut senast imorgon. Inte tagit några gravtest än.

Ingen mens nu på morgonen. Förra månaden började den under fm på jobbet så bara sitta här och vänta med andra ord....

• Isathe
    Anonym (Beth) skrev 2017-12-20 10:04:53 följande:
    Tack för gratulationen! Åh den där väntan är värst! Håller tummarna :)
    Tack!! Få se om mensen kommer eller om jag får ta ett gravtest på fredag morgon
  • Isathe
    Anonym (Beth) skrev 2017-12-20 13:52:41 följande:
    Tack! Är i v4, usch håller tummarna att allt går bra för oss! :D
    Har du koll exakt vart du är? 4+?

Jag är på 4+2, å går här och håller tummarna att min mens ska lysa med sin frånvaro i 9 månader framåt.
  • Isathe
    Anonym (Beth) skrev 2017-12-20 14:10:11 följande:
    4+0, ja hoppas allt går bra!
    Ååå!!
    Ja, jag håller alla tummar till för er
Svar på tråden Planerar för första barnet.