• Tildurrr

Planerar för första barnet.

Jag är 21, sambon 23 och vi ska också börja försöka nu! Enda preventivmedlet jag har haft är en pstav som jag tog ut jan 16. Sen dess har jag använt mig av appen p-Tracker och hållt mig undan dagarna som blivit uträknade som ägglossning. Och har inte på snart två år blivit gravid. Så nu börjar vi köra tvärtom, försöker pricka in de dagarna istället, de bör ju stämma hyfsat (om inte jag har riktigt svårt för att bli gravid) så första ägglossningen är till helgen, vågar man hoppas på första försöket?

• Tildurrr
    Rydén91 skrev 2017-12-06 01:20:03 följande:

Hej :)

Jag är 26 år och min man 33år vi försöker efter uttag av p staven 10/11-2017 min barnmorska sa att man kan bli gravid direkt och ibland kan de ta lite längre tid men fick svar på ungefär en månad. Man kan alltid hoppas och hålla tummar att ni prickar rätt :) bli inte orolig om inget skulle hända på första försöket men håller tummar att de går fort då du inte har gått på preventivmedel på ett bra tag.

Jaa jag hoppas också det! Längtar så efter att få va gravid och hela processen!

Hoppas det går fort för er också! ????
  • Tildurrr
    TrueLove12 skrev 2017-12-14 20:09:46 följande:

Hej hur går det för dig?

Jag bytte profil från den andra ryden91

Stod för mkt på google drf ja bytte.

Jag fick min mens haft i 4 dagar nu men på väg att ge sig nu tror jag så tror min kropp har återställt sig verkar så

Hej! Jaa vi får hoppas att den återställer sig!

Vi missade äl den här månaden så ska försöka igen, har nästa äl efter nyår så laddar inför den nu!
Svar på tråden Planerar för första barnet.