• ellinorwe

Planerar för första barnet.

Hej! vilket trevligt gänga! Hoppar också gärna in här. Jag är 23 och min kille är 27 och vi försöker med vårat första barn. slutade med ppiller 22 april och fick mens 43 dagar efter. Svårt att veta när jag har bim och ägglossning. Hade molvärk nu den 18/10 - 21 så tror det var ägglossning trots nagativa test.

Har bim tidigast 1 november.

Hoppas hoppas!! ska bli kul o följa er alla ????

• ellinorwe
    mlmeliasson skrev 2017-11-11 14:15:13 följande:

Hej!

Jag och min sambo har bestämt oss för att bli gravida.

Använde mig utav p-piller tidigare (prionelle) som jag slutade att ta, några dagar senare kom mensen (det gör den ju alltid oavsett när i månaden man slutar ta dem) den 25/10. Hade vad jag tror var ägglossning den 1/11.

Om jag nu lyckats bli gravid, när tror ni jag har BIM isåfall? Har inte alls koll på hur lång menscykel jag har då jag ätit piller i flera år och minns inte hur det var tidigare. Tänker liksom när jag kan ta ett test ungefär. Nån som har någon idé?

Hej! vad roligt att ni ska börja försöka!

Min barnmorska sa till mig att det är ovanligt att få ägglossning direkt efter ppiller innan du ens haft din riktiga mens (mensen du fick räknas inte) . Det är efter nästa mens som verkstaden där ner hoppar igång. kan tom ta ännu längre tid för ägglossningen att komma igång.

Jag har alltid haft 28 dagars cykel men nu har jag varit uppe i 42 dagar i 2 månader efter jag har slutat med ppiller. så mitt råd är att slappna av och låta din riktiga mens komma och börja försöka efter den ist med ägglossningstest för att kunna lära känna dig själv.

lycka till!
  • ellinorwe
    mlmeliasson skrev 2017-11-12 17:40:49 följande:

Ser ni något på detta testet?

Ne tyvärr :/ Tycks se en liten skugga men det känns nöstan som inbillning.. Ta ett test :)
Svar på tråden Planerar för första barnet.