ellinorwe skrev 2017-11-11 18:40:15 följande:
Hej! vad roligt att ni ska börja försöka!
Min barnmorska sa till mig att det är ovanligt att få ägglossning direkt efter ppiller innan du ens haft din riktiga mens (mensen du fick räknas inte) . Det är efter nästa mens som verkstaden där ner hoppar igång. kan tom ta ännu längre tid för ägglossningen att komma igång.
Jag har alltid haft 28 dagars cykel men nu har jag varit uppe i 42 dagar i 2 månader efter jag har slutat med ppiller. så mitt råd är att slappna av och låta din riktiga mens komma och börja försöka efter den ist med ägglossningstest för att kunna lära känna dig själv.
lycka till!
Hej, tack! Det känns jätteroligt :)
Anledningen till att jag tror att jag hade ägglossning är för att det kändes så som det brukar göra, och 2 dagar efter det så tog jag ett ägglossningstest som visade ett svagt streck. Och ytterliggare några dagar senare så tog jag ett till och det var helt utan streck. Därför tänker jag att jag nog hade det ändå. Både min mamma och mina 3 systrar blir gravida bara dem tittar på en penis typ haha, och även min mamma blev gravid direkt efter p piller. Hon fick den mensen som kommer när man slutar, sen fick hon inte den mer för då vart hon gravid likslm.