• Emselie

Planerar för första barnet.

Hoppar också in här! Jag är 23 år och min sambo 34. Är på vårat 5e försök nu med första barnet. Hade ägglossning 13 okt. Så BIM om en vecka. Så nervöst! Tycker jag känner lite molande värk i magen till och från. Kan ju likaväl vara inbillning men man hoppas ju :D

• Emselie
    manda974 skrev 2017-10-21 16:49:53 följande:

Åh, jag ser tyvärr inget sträck jag heller :/ du får prova en sista gång nån dag nästa vecka kanske?

Jag ska ha mens på onsdag enligt NC.. och har fått sån himla molvärk de senaste dagarna.. och även varit illamående de två senaste dagarna.. men det känns som sagt hemsk otroligt att det skulle kunna bli något såhär på första försöket??..

Spännande!! Jag sk ha mens på fredag nästa vecka och känner också molande värk. Speciellt idag. Håller tummarna för oss!! Har ett testa tidigt-test här hemma som jag funderar på att ta snart. Hjärnan kan väl knappast vilja det här så mycket så att den skapar symptom som egentligen inte finns? Eller? Haha.
  • Emselie
    1213 skrev 2017-10-26 09:53:14 följande:

Nu fick även jag min mens! Kändes faktiskt bara bra, nu kan vi äntligen börja försöka igen istället för att gå helt ovetandes!

Så känner jag också! Vill bara ha min mens så jag kan börja om på ny kula. Har inte fått min mens än men den kommer idag-imorgon det är jag helt säker på. Min temp är nere på 36.22 idag (har normalt 36.00 ungefär) så det tog sig inte denna månaden heller -.-
  • Emselie
    1213 skrev 2017-11-01 14:13:38 följande:

Hej igen! Nu är mensen slut och det har varit så skönt att bara släppa alla galna tankar i en vecka. Men nu börjar jag hoppas på att november blir vår månad!

Hur går det för er andra? :)

Nu idag tog mensen slut för mig också. Det har varit precis som du skriver, skönt med en vecka utan galna tankar. Nu får vi vänta in ÄL och hoppas på att november blir våran månad! Taggad till tusen! Nya ÄL-tester är också inköpta så nu kör vi :)
  • Emselie

Det går dåligt här. Fick mens två dagar senare än vanligt denna månaden så kroppen lurades rejält och man blev riktigt besviken. Ny ÄL någon gång mellan 20-25 dec, så hoppas på mer lycka då! Ska köra på metoden att ha sex varannan dag nu, är rädd för att jag och sambon legat i lite för bra under ÄL-tiden, man har ju hört att för mycket sex nästan kan ge motsatt effekt när man vill bli gravid, att spermierna inte är lika kraftfulla(?!). Men ändå vill man inte råka missa själva ägglossningsdagen haha. Klurigt det där!

Svar på tråden Planerar för första barnet.