Inlägg från: Anonym (mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mor)

Vilka bör bjudas på möhippa?

Blir helt paff! Liksom har folk så mycket vänner så de måste indelas åldersvis när man ska ha festligheter av olika slag? Jösses. När jag fyllde 50 hade jag TOLV gäster.

• Anonym (mor)
    Whitehorse1979 skrev 2017-10-19 07:54:24 följande:

PÅ min svägerskas möhippa var åldersspannet från 14 till 38.

Ingen alkohol var såklart med av flera anledningar.

Men att utesluta någon på grund av ålder?

Jag hade också blivit ledsen och irriterad.

Ja det var ju självklart att det var alkoholfritt om det var barn med på hippan. Rätt ovanligt att ha 14-åringar på en möhippa men det funkar ju om man har lektema.
  • Anonym (mor)
    Whitehorse1979 skrev 2017-10-19 08:24:37 följande:
    En 14åring är ju ändå ganska stor och kan hänga med på allt som en vuxen kan.

14åringen är dessutom tärna på bröllopet.
    Absolut och är det en alkoholfri hippa så funkar det ju finfint.
  • Anonym (mor)
    Anonym (?) skrev 2017-10-19 23:24:05 följande:
    Behov och behov.. det beror ju på vad man vill ha för fest. På min 25-årsfest var vi drygt 70 pers, både vänner och familj i alla åldrar förutom små barn, med alkohol så föräldrar fick hålla koll på sina egna tonåringar.

Möhippa är ju dock en annan sorts fest, där man super järnet och tar upp pinsamma historier från förr. Så jag tycker absolut det finns behov att dela in så att man inte har med mamma och svärmor i alla fall. Sen kan man fundera på om det är bäst att dela in efter generation eller ålder, men personligen hade jag tyckt att det var betydligt värre att utesluta någon som är i samma ålder som bruden bara för att det var t.ex. en moster om alla andra i samma ålder var med än någon i samma generation men i ålder med föräldrarna. Man umgås ju liksom naturligt mer med en kusin/moster/annan släkting som är lika gammal som en själv än ett syskon som var vuxen och utflugen redan när man föddes.. Men där går åsikter uppenbart isär..
    Okej. Ja jag tänkte mest på antalet personer man har att bjuda ÖHT! Jag skulle få bjuda grannarna som jag inte känner för att få ihop 70 gäster på ett kalas! Min äldsta dotter fyller 30 om ett par veckor och kommer fira med sina allra närmaste väninnor. Jag måste faktiskt fråga henne hur många gäster hon skulle KUNNA skramla ihop
Svar på tråden Vilka bör bjudas på möhippa?