Inlägg från: Spagettimonstret |Visa alla inlägg
  • Spagettimonstret

Vilka bör bjudas på möhippa?

För mig är det helt främmande att blivande svägerskor och flickvänner/fruar till brudgummens vänner är bjudna till möhippan. Ser det en tillställning för bruden och hennes väninnor samt kvinnliga släktingar i samma generation. Förstår att TS inte ville ha med mamma och blivande svärmor på sin möhippa. Sen ser jag det även som något som vännerna ordnar tillsammans - vill man att det ska bli en möhippa så kontaktar man brudens närmaste vänner och börjar spåna. Väldigt fånigt av svägerskan att komma och gnälla till TS, som inte hade något med planeringen att göra.

• Spagettimonstret
    DVQ skrev 2017-10-18 16:04:04 följande:
    Jag tycker det är helt rimligt att skippa både äldre släktingar, manliga vänners respektive och svägerskor om man så önskar. Men då bör man vara konsekvent. Det funkar sällan att utesluta en eller två ur en grupp utan att det blir sura miner.

Sedan tycker jag iofs att svägerskan överreagerar när hon inte kan släppa det här, men från början var det faktiskt vännerna som klantade till det.
    Jo, gränsdragningen efter ålder blev ganska konstig. Som du säger är det inte TS som ska lastas för det.
Svar på tråden Vilka bör bjudas på möhippa?