Inlägg från: Afterlife |Visa alla inlägg
  • Afterlife

Vilka bör bjudas på möhippa?

Anonym (?) skrev 2017-10-17 16:01:23 följande:

Bröllopet har redan hunnit vara för flera månader sedan men nu kommer min svägerska och gnäller över hur hemskt det var att hon inte blev bjuden till min möhippa. Nu var det ju inte jag utan mina tärnor som bjöd in, men jag är liksom inte beredd att säga att de gjorde ett misstag bara för att bli sams när jag själv inte tycker att de gjort något fel..

Men du behöver ju inte säga att de "gjorde fel", du kan ju bara förklara att det var dina vänner som bestämde och att du inte hade någon talan? Det är ju inte att säga att de gjorde ett misstag. Vill du ha en relation med din svägerska i framtiden så får du nog tänka "släta över" om du absolut inte vill "be om ursäkt".

Sedan kan ju jag personligen tycka att det är lite töntigt att haka upp sig på en sån sak på det sättet som din svägerska gör. Gjort är gjort liksom, ingen katastrof. Jag har missat fester på det sättet också, inte har jag lipat för det. Men en del är ju hiskligt känsliga för sånt, och då är det bättre att försöka släta över det än att det ska bli en stor grej i åratal framöver.
Svar på tråden Vilka bör bjudas på möhippa?