Inlägg från: Coccolina |Visa alla inlägg
  • Coccolina

Väldigt lågt AMH och Leztrozole-behandling

Hoppfull1976 skrev 2017-10-17 14:28:56 följande:

Efter fertilitetsutredning visar det sig att jag har väldigt lågt AMH, men övriga värden ser bra ut.

Vi blev rekommenderade att försöka med ägglossningsstimulering med hjälp av Leztrozole, samtidigt som jag äter DHEA.

Nästa vecka är det dags för VUL, och jag vet inte ens om jag törs vara försiktigt positiv till detta... har nån annan erfarenheter kring liknande behandling?

Jag har tydligen för låg äggreserv för att det ens ska vara lönt att försöka med IVF. :/

Följer med stor intresse för jag fick DHEA utskrivet av en annan läkare, just för fertiliteten. (var min endokrinolog som skrev ut det för att påbörja behandling innan jag gick till fertilitetsläkare) Men när jag sedan började hos fertilitetsklinik så sa min läkare där att DHEA bara var nonsens och att jag skulle sluta omedelbart... Hade lågt AMH när jag började gå där men de sa att det inte var allvarligt då. Började med Letrozol. Har haft ägglossning varje månad, de har alltid hittar 1-2 mogna äggblåsor varje gång (Sen februari till Juli)... Men i augusti började jag blöda en 4 dagar efter ägglossning och sedan blödde jag i en månad... I samband med det togs nya blodprov... nu har jag AMH 0,4... och fick då beskedet precis som dig att det troligen inte ens är lönt med IVF, men vi skall prova med "något" mer... Jag vet dock inte vad... Fick min mens som vanligt denna månaden, skrev till min fertilitetsläkare och frågade hur jag skulle göra med Letrozolen, han skulle ringa upp men jag har inte hört något från honom sedan dess och det var snart tre veckor sedan... Har träffat min andra läkare där i mellan och han ställer sig väldigt frågande till varför min fertilitetsläkare inte vill att jag skall ta DHEA... Så nu funderar jag på att börja med det igen...

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Coccolina
    Anonym som äter dhea skrev 2017-11-23 10:09:38 följande:

Jag förstår inte heller vad du skulle ha att förlora på att äta dhea. En del får ju det utskrivet inför ivf just för att det ska kunna förbättra chanserna.

Han hävdar att det inte finns någon bevisad effekt och att det är en medicin som är olaglig att ta om man inte har vissa anledningar... 
    Men jag vet inte... Nu har jag även kört en omgång med ovitrelle... men mitt AMH är ju samma som tidigare (hoppas jag och inte sämre) så vet inte... Men andra läkare pratade om att skriva ut mer dhea åt mig om det inte tar sig innan våren, oavsett vad men fertilitetsläkare säger... men vet inte för tar jag det kan det ju påverka annat antar jag??
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden Väldigt lågt AMH och Leztrozole-behandling