Inlägg från: Madde1987 |Visa alla inlägg
  • Madde1987

Abort eller ej?!

Trots mini-piller fick jag reda på idag att jag blivit gravid och enligt uträkningar så är jag i v.12+3, inte helt säker på det men det är mest troligt.

Jag och min pojkvän har endast varit tillsammans i 8 månader så detta kom verkligen som en chock!

I början av vårat förhållande så var vi överens om att om jag trots blir gravid så gör jag abort, men nu är jag så osäker om jag vill göra det. Gjorde en abort för ca 9 år sedan och det blev komplikationer efter den och det var en traumatisk upplevelse och jag blev deprimerad efter den. Jag har berättat om det till min pojkvän om det här innan jag fick reda på att jag är gravid. Och jag har tagit mina piller som jag ska för jag ville verkligen inte göra en till abort, trodde ju att jag var skyddad, men icke!

När jag berättade så sa han på en gång "-abort!" Och vi hade ju kommit överens om det men nu när jag redan har eventuellt gått såhär långt så vet jag inte om jag vill! Bor i England och här kan man göra abort upp till v.24 och han sa att även om det skulle vara så att jag är gravid mer än vad jag tror så vill han ändå att jag gör abort, men för mig känns det som att jag dödar ett barn om jag nu är i den vecka jag tror jag är i!

Jag älskar verkligen min pojkvän och vi har ett underbart förhållande och jag vill inte förlora honom men jag är så rädd att jag kommer ångra mig och att det kommer förstöra våran relation...

Vad ska jag göra?

Svar på tråden Abort eller ej?!