Bipolär. Känner någon igen sig i mig?
Hej på er. Jag har i vuxen ålder fått diagnos adhd och i min journal har de även skrivit misstänkt bibolär sjukdom typ 2
Det vet alltså inte men misstänker det pga av att mitt mående har gått så upp och ner hela tiden. Mest har måendet varit ner, alltså jag har varit nerstämd/deprimerad/trött/orkeslös och med självmordstankar.
När jag mår dåligt psykiskt vill jag stänga alla ute? jag vill och ser till att bli ovän med de runt mig? jag straffar mig själv?
Jag ska alltid flytta isär/skilja mig. stör och retar mig på alla? Jag har svårt att somna? Varva ner?
Känns detta igen? Kan det vara så här vid bipolär sjukdom?
Jag undrar också, kan man bli så trött/orkeslös i perioder att man inte orkar någonting? Jag har haft en lång period då jag var sängliggandes, säng och husbunden, orkade ingenting, knappt komma upp ur sängen. Kopplade samman det med min fibromyalgi men tänker idag att tänk om det var pga det bipolära? Nu har jag hämtat mig men är nu som jag beskriver ovan? Blir då också mer pedantisk, plockar och donar, vilket var helt tvärtom de månader då jag inte orkade något, orkar inte bry mig om något.
Tack på förhand
Vänlig hälsning förirrad