Inlägg från: Anonym (Alice) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alice)

konstiga regler till tonåring?

Tycker överlag att reglerna inte är konstiga. Tycker 22 och 23 är rätt sent för en 14-åring att vara ute, men det beror väl på var ni bor. Rimligt också att fråga/säga till att man går ut.

Der enda är väl att man ska väl inte behöva fråga om man får ta en frukt, eller en macka mellan måltiderna. Sen, är man stor nog att kunna vara hemma själv, är det rimligt att

få slippa om man inte vill följa med på alla aktiviteter.

• Anonym (Alice)
    Tom Araya skrev 2017-10-17 20:00:44 följande:

Fast man skaffar inte barn för att göra allt åt dem hela livet.

Att barn vid en viss ålder får hjälpa till hemma är inte konstigare än att man slutar köra runt barn i barnvagn när de är gamla nog att gå själva.

Håller med. Tycker också att det är en del av uppfostran att lära barnen tvätta, städa, laga mat och hjälpa till hemma.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (S) skrev 2017-10-19 22:01:15 följande:

Nej det tror jag inte och jag har inte klagat på att det tar tid, om det var att bara ringa men nu är regeln att fråga och hittils har jag inte fått ett enda svar att det går bra, tvärt om totalt otänkbart.....

Jag har bott här i exakt 1 vecka och dom har redan ändra reglerna till det sämre.... nu kan man verkligen tro det är ett behandlingshem eller vad det heter i hem där man inte får göra nånting förutom att vara där.

Om du bara har bott där i en vecka är det ju inte så konstigt att dom vill att du stannar där just nu. Ni känner ju knappt varandra, och dom har ju ett ansvar över dig. Ge det lite mer tid. När dom har lärt känna dig mer, och känner att du går att lita på, kommer det nog bli bättre för dig.
Svar på tråden konstiga regler till tonåring?