Inlägg från: Påven Johanna II |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna II

konstiga regler till tonåring?

Anonym (S) skrev 2017-10-16 11:59:49 följande:

Jag vill veta om andra tycker det är konstigt att ha regler till en tonåring, inte vissa självklara menar jag såklart men jag tycker iallafall vissa jag fått är väldigt konstiga. Plus att det är väldigt många, känns mer som typ ett behandlingshem och jag är inte stökig och tror inte dom gjorde dom till just mig för det står (regler tonåring) Jag skriver inte alla för det är väldigt många men dom jag tycker är konstiga (finns tusen andra men som är självklara, iaf för mig som att tex inte röka etc)

*Fråga om du ska gå ut.

*Vara hemma innan kl 22:00 på vardagen och

23:00 på helger.

*Fråga om du vill ta något att äta utöver frukost, lunch och middag.

*Följa med på aktiviteter

*Vara med och laga mat 2 dagar i veckan och ansvara för maten 1 dag i veckan.

Det är många fler men om jag väljer ut är det nog dom konstigaste eller tycker ni som har tonåringar att dom är normala? (Jag är 14 år) Jag har aldrig varit med om att få en lista på typ minst 30 regler förut.

1: mina har inte behövt fråga om att gå ut, det har räckt med att det berättat att de ska göra det.

2: mina har inte haft några sådana tider. Jag har inte krävt av dem att de ska gå hem någon särskild tid, det har de klarat av att bedöma själva. 

3: Nej, verkligen inte.

4: Aldrig haft det som tvång i åldrar där de kunnat ta hand om sig själva ensamma hemma. 

5: Nej, inte detta heller. Däremot har de själva erbjudit sig att laga mat ganska ofta vilket jag tyckt varit ett trevligt initiativ. 
Svar på tråden konstiga regler till tonåring?