Singel, 30+ tjej och alldeles för kräsen
Hej!
Jag fyller 33 år i början av nästa år och är tjej, barnlös och singel sen drygt ett år tillbaka. Innan dess var jag i relationer som mer eller mindre avlöste varandra och tänkte att jag nog inte skulle vara singel mer än sex månader innan jag träffade någon, men så är inte fallet och jag börjar bli... stressad.
Mitt problem är att jag är och har alltid varit extremt självständig. Har bra jobb, bostadsrätt, en stabil ekonomi med bra pengar på sparkontot och många fina och nära vänner. Jag "behöver" inte någon man för att klara mig. Jag behöver inte någon som tar hand om mig utan jag fixar det mesta själv. Men det kommer med sina baksidor. Jag vill så himla gärna träffa någon, men det är oerhört svårt, och ju längre tiden går desto svårare tycker jag det blir. Är rädd att skeppet med barn och familj ska segla iväg och jag står där ensam kvar.
Till saken hör att jag har alltid haft lätt att träffa killar. Jag är ingen 10a, men jag ser bra ut och är väldigt social och rolig, och har lätt till skratt. Har inga problem att få till dejter eller få ragg på krogen, eller att få någon att vilja träffa mig igen. Jag ser dessutom mycket yngre ut vilket gör att det oftast är killar som är 4-7 år yngre som jag hamnar med. Problemet är att jag har oerhört svårt för att fastna för någon. Har säkert dejtat minst 30 stycken under mitt år som singel och det är endast två som jag fäste mig lite mer vid. Och de ville ju då såklart inte ha mig.
Jag är lite den här otrygg/undvikande personligheten, men medveten om det. Det gör att jag fortsätter träffa killar fler gånger än vad jag egentligen vill, bara för att se om jag kan få känslor senare. Men det får jag inte. Jag börjar nästa känna att jag blir mer och mer distanserad till känslor ju längre tiden går. Jag saknar att känna mig kär, att ha någon att tänka på, att ringa och någon som tycker om mig.
Jag blir också mer och mer negativt inställd. Dejter blir mer som en arbetsintervju och så fort någon kille ger mig en komplimang tänker jag "han vill bara ligga". Jag känner att ju mer negativ jag blir, desto mer distanserar jag mig från känslor eftersom jag ändå förutsätter att det inte kommer bli något.
Är det någon som har tips på hur man ska orka ge sig upp på hästen igen hela tiden när ingen dejt leder till något mer? Hur man ska orka hänga på krogen, på Tinder, på dejtingsajter när man egentligen bara vill ge upp? Och hur man vågar öppna upp sig för att kunna känna känslor igen?
/ Singel for life?