Bada katt
Hejsan!
Vi funderar på att skaffa katt, så nu har jag några frågor till alla katt-"experter":
(i) Vilka raser är bäst om man vill ha en katt som fäller så lite som möjligt? Nakenkatterna är ju uppenbara, men hur är det med andra katter?
(ii) Hur ofta kan man bada en katt? Hur jag än söker på nätet så hittar jag bara information hur ofta man måste bada en katt - inte hur ofta man kan bada den... här och där står det att man inte ska bada en katt "onödigt ofta" - men vad är "onödigt ofta"? Om vi skaffar en katt vill jag ju att det ska bli rätt; jag vill ju inte skada den genom att bada den för ofta, men samtidigt fixar jag inte riktigt tanken på att inte kunna bada/tvätta den.
(iii) Finns det något man kan göra för att kunna bada dem oftare (t.ex. ha speciell olja eller nåt)?
Jag hade verkligen blivit jätteglad för svar på dessa frågor! Sen är jag glad om jag kan slippa kommentarer som att jag är grym, eller inte en riktig kattälskare för att jag har de här frågorna; hela anledningen till att jag frågar är ju att jag verkligen inte vill göra en katt illa.