Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Bada katt

Låter ärligt talat inte som du borde skaffa katt. Katter fäller, mer eller mindre. Och varför vill du bada katten? De tvättar sig själva. De ska inte tvättas.

• Anonym (?)
    IsadoraW1 skrev 2017-10-15 15:59:53 följande:

Varför vill du absolut bada katten? Om du gillar själva badandet i sig tror jag att en hund är ett bättre val av husdjur, jag har känt hundar som verkligen njutit av att bli badade men inga katter.

De raser jag kommer på som är kända för att tycka om vatten är bengal och turkisk angora. Har träffat en del bengaler, de var glada för vatten men på sina villkor..

Fast nej. Det är inte bra för hundars hud att bada för ofta. Det är också skillnad på att låta hunden bada (ute) och att duscha dem. Min hund älskar att bada men hatar att bli duschad. Jag tror snarare TS är rädd att katten ska vara smutsig. 
  • Anonym (?)
    Sphynxey skrev 2017-10-15 17:59:35 följande:

Tack för alla svar ? och speciellt tack till Isadora W1, som faktiskt i viss mån svarat på en av mina frågor!

Jag vill inte vara oförskämd, men det hade varit jättesnällt om nån hade svarat på frågorna istället för att diskutera varför jag vill kunna bada katten... 

Tack!

Du har fått svar? Katter tvättar sig själva. 
  • Anonym (?)
    Sphynxey skrev 2017-10-15 18:24:02 följande:
    Ja, fast att katter tvättar sig själva är ju inte det samma som att man inte kan bada dem, eller hur? Katter kan t.ex. jaga sin egen mat (under förutsättning att tillfälle ges), men det innebär ju inte att man inte kan ge dem köpt mat - jag vet, inte den bästa jämförelsen, men den bästa jag kom på så här med en gång. Jag har som sagt fattat att katter inte behöver tvättas; min fråga är om man kan tvätta dem, och i så fall hur ofta.
    Varför vill du tvätta katten när det inte behövs? Du måste förstå att det låter väldigt märkligt. Du KAN ju slå katten också, det GÅR men om man tänker på katten är det inget jag rekommenderar. Likaså med badandet. Det är inte bra för deras hud, samt att de ogillar det. De tvättar sig själva= Du behöver/ska inte tvätta dem.
Svar på tråden Bada katt