Ess skrev 2017-10-17 17:47:27 följande:
Ok, jag ändrar till kärringar.
Jag syftar på de som hoppar på mig i andra trådar ang att jag inte ser mannens barn som en del av min familj, jag är världens största monster som hatar de så mycket osv.
I denna tråden så är ts och mannens barn självklart INTE en familj enligt dem. Här vill mannen och troligtvis ts också se sig som en familj, och när de försöker få ihop den så får de på fan utav kärringmaffian här.
Ja det är nedsättande, och jag menar det som nedsättande också. Ingen gör rätt enligt dem. Eftersom de personer jag syftar på aldrig vågar framträda med sitt nick så är det svårt att hänvisa till exakt vilka de är, du får bläddra i trådarna.
För min del tycker jag att strävan att se sig själva som en enhet, en familj, är bra om det görs på ett sätt som handlar om att ta hänsyn till och vänta in de barn som förväntas ingå i familjen.
Vidare är jag inte ett dugg intresserad av att ungar vare sig ska bli uteslutna eller utesluta andra. Här är ts barn inte hemma vid det tillfälle som sambons barn bett om att få vara med sin pappa och därför inte drabbad. Hade barnet varit hemma och önskemålet ändå funnits där tycker jag att man ändå kan gå barnet till mötes genom att ts då i så fall hade gjort något med sitt barn för att sedan låta den nya konstellationen stråla samman i något mer gemensamt firande, fikande, aktivitet.
För min del blir det lika tokigt att som vuxen pressa fram en familjesammanhållning som ännu inte infunnit sig som det är att aktivt motverka den när den väl uppstått. Det finns mycket bättre sätt att "få ihop" sin familj än att förneka en unge ett firande med sin pappa för att pappan på det sättet vill visa sin nya vuxna kvinna att hon och hennes barn är lika mycket värda som det egna barnet är. Det är i mina ögon totalt galet att ha den ingången över huvud taget.
Och vad kärring beträffar är jag möjligen äldre än du, men knappast så mycket äldre än att jag skulle vara en tant medan du inte är det.