Orolig!
Måste få skriva av mig!
Min ex man & jag separerade för ca 6 år sedan & min äldsta har efter separationen mått dåligt av att mamma & pappa inte är ihop längre. Min äldsta är 12 & min yngsta är 9 år. För 4 år sedan träffade jag min sambo & tyvärr så blev dom första åren rätt stökiga med bråk om både små & stora saker & tyvärr så var barnen hemma vid några av tillfällena. Jag såg att barnen inte mådde bra över situationen & bråken blev färre iaf när dom var hemma. IOM att dom inte mådde så bra & jag kände att dom inte ville prata med mig så fick dom gå till Frideborg för att få prata av sig vilket jag tyckte hjälpte en hel del. Min äldsta & min sambo funkar rätt bra ihop & dom spelar rätt mycket Xbox tillsammans. För ca 1,5 år sedan så gjorde min äldsta & hans klasskompisar en dum grej i skolan & pga detta så fick han spelförbud en längre tid.. Han blev så klart ledsen & mådde dåligt, hade svårt & sova om nätterna & ville bo hos pappa. När spelförbudet var slut så mådde han lite bättre. I början av detta år så bestämde min sambo & jag oss för att uppdatera deras Xbox till nyare konsol & tänkte att vi kunde prankade min äldsta med att kasta ut hans gamla genom fönstret. Sagt & gjort så prankade vi honom & han blev så klart ledsen när gamla kastades ut men superglad när han fick den nya. Detta spelade vi in & la ut på Facebook för att det va ett kul prank. Detta prank blev sen inte som vi tänkt & vi fick väldigt mycket negativa kommentarer tillbaka om att vi kränkt min son & att det inte va klokt att göra så här mot honom. Vi tog bort pranket från Facebook. Skolan kontaktade mig för att dom va oroliga för min som för att han inte mådde bra & va ledsen IOM pranket. Efter samtal med skolan så lades dock den då aktuella orosanmälan bort. För ca 1 månad sedan så fick min son ett nytt straff på ca 2 månader för att ha misskött sig & varit elak mot sina vänner online på Xbox. Han har fått onlineförbud & får bara spela online med min sambo men offline får han spela hur mycket han vill. Han har oxå fått begränsad användning av mobiltelefonen & det är för att han anklagat min sambo om sånt som inte stämmer. Nu idag fick jag ett samtal från skolkuratorn om att det kommer att göras en orosanmälan då min son inte mår bra & är ledsen. Min son hade pratat med sin pappa utan min vetskap om att han ville bo hos honom permanent för att han inte mår bra hos mig. Jag fick reda på de på omvägar att han pratat om det med sin pappa & pratade med honom om det förra veckan han va hos mig. När jag frågar varför han inte mår bra hos mig så vet han inte. Sen kommer han på en orsak, att det är så stökigt så han inte känner sig trygg? Sen att det inte finns nått jag & min sambo kan göra för han vill bo hos sin pappa.. Jag vet inte vad jag ska göra i det här läget? Min son kan inte ge mig några svar på vad jag & hans bonuspappa kan göra för att han ska må bättre. Min sambo & jag är nästan säkra på att det har med att han inte får spela hur han vill & då är det bättre att han bor hos pappa för där gäller inte det förbudet. Han har sagt så här några gånger förr oxå & det i samband med att han fått spelförbud. Sen har jag & min sambo en annan uppfostran än vad hans pappa har & min sambo är lite strängare än vad jag är. Jag är jätte orolig för vad som kommer hända nu med orosanmälan & allt ????
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-13 13:17
Kan tillägga att vi bråkar nästan inget alls med varandra jag & min sambo längre men att visst våra diskutionen kan bli livliga & min son ibland trott att vi bråkat men vi då förklarat att det inte är så.