• LFF

Hur kan jag vara gravid?! Mannen steriliserad!

Anonym (eh) skrev 2017-10-12 15:32:06 följande:
    Nej det har hon inte, men man har väl steriliserat sig av en anledning?
    Och man kan ångra sig vid ett konstaterat faktum att det blivit en graviditet trots allt.
  • LFF
    Anonym (que?!) skrev 2017-10-12 15:58:43 följande:

Nu har jag kommit hem från gyn och visst är jag gravid. Med två igen dessutom(har tvillingar sen innan med). Jag är i vecka 11 och känner att jag absolut inte kan göra abort. Mannen är på jobbet och kan bara nås om det är något livsnödvändigt så jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen innan han slutar och vi kan prata. Nu är jag på väg hem och ska låtsas som normalt inför barnen....

Oj oj oj. Som tvillingmamma själv så förstår jag att det är svårt. Och när du gått så pass långt ändå. Kan du skicka ett meddelande till maken som han kan läsa när han slutat jobba? När slutar han?

Hur gamla och många är de övriga barnen?
  • LFF
    över skrev 2017-10-13 07:26:40 följande:

Det är väl Jesus du väntar då.

Skämt å sido, om du inte varit otrogen så blir det till att kolla upp vasectomin vilket är det jag förutsätter att du menar, då sterilisering innebär att han tagit bort äggstockar/punkkulor helt och jag förutsätter att så ej är fallet.

Vasektomi och sterilisering är samma sak, man klipper av ledarna. När du tar bort allt kastrerar man och det är extremt sällsynt idag att man tar bort pungkulorna på en man. Håll koll på begreppen är du snäll.
  • LFF
    corinnecorinne skrev 2017-10-17 16:58:35 följande:

Hej. Tänkte bara uppdatera lite. Nu har det gått några dagar och jag har väl börjat fatta att det är sant. Jag har inte helt smält det, men vi ska behålla. Mannen känner ungefär på samma sätt. Vi har också berättat för våra barn och där blev det blandade reaktioner. Några blev glada, någon äcklad(vill inte tänka att vi gamlingar har sex) och yngste är arg och vill inte ha skrikande småsyskon. Men det blir nog bra till sist.

Skönt att ni är överens. Hur gammal är den yngsta? Självklart är det en chock även för barnen.
Svar på tråden Hur kan jag vara gravid?! Mannen steriliserad!