Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Druvbörd / MA ..:(

Har ochså haft det där .Tur att dom upptäckte det så tidigt.Jag fick graviditetsförbud i 1 år.Sen lite senare blev jag gravid igen och födde en dotter utan problem.Jobbigt att få det där,men skönt sen när allt ordnar sig.

• Anonym (A)
    Tmvh skrev 2017-10-11 13:05:27 följande:

Jag har inte riktigt förstått varför man får förbud att bli gravid?

Kommer du ihåg hur ditt hcg värde låg på och hur lång tid tog de att få din dotter? Förlåt för så många frågor men fick aldrig chansen och fråga läkaren :(

De kollade på mitt värde i 1 år ,så att den var nere och det tog lite tid innan det hände.Därför fick jag inte bli gravid,utan fick vänta,men det där är olika,har läst att vissa måste vänta bara 6 månader innan de får bli gravida igen.Så jag började ära p-piller direkt efter operation.Var inga problem att bli gravid igen,men läkaren sa att jag måste göra tidig ultraljud ,för att se att allt är ok.Och det var det!
  • Anonym (A)
    Tmvh skrev 2017-10-11 18:19:16 följande:

Vet du vad du hade för värde innan hela processen började?

Jag sitter mitt emellan här, MA eller Mola.

Mitt hcg verkar vara för lågt, och blåsorna de såg tror de är druvbörd.

Måste man äta piller eller ta preventivmedel under tiden?

Jag minns inte mitt hcg värde,men den var väldigt hög.Blev opererad bara några dagar senare man upptäckte mola.Och min läkare sa att jag måste använda p-medel,för att jag inte ska bli gravid ,tills det var säkert att jag var frisk .
  • Anonym (A)
    Tmvh skrev 2017-10-11 16:49:23 följande:

Har inte blött nånting, mår inte illa, men de sa att enligt beräkningen på vul så va jag 6+2.

Kan man ha dessa blåsor med MA också?

För jag får inte detta och gå ihop..

Jag hade blåsor och det var mola(ingen foster).
  • Anonym (A)
    Tmvh skrev 2017-10-11 18:47:36 följande:

Var dom helt hundra på de att de va mola?

Ja.Sen när man såg det tydligt.I början lite osäkra,men sen tittade en annan läkare och såg det utan problem.
  • Anonym (A)
    Tmvh skrev 2017-10-11 19:21:51 följande:

Alla mina 3 läkare har varit osäkra och sagt olika saker :(

Du får säkert svar då när du ska skrapas.Det är bra att veta om det är mola för att gå vidare och planera ny graviditet senare.Uppdatera gärna när du vet mera.
  • Anonym (A)
    Tmvh skrev 2017-10-11 19:29:48 följande:

Och så visar de sig sen att de haft fel, oron. Då inte dom vet själva vad de egentligen är :(

Jag uppdaterar här direkt jag vet. Tar de lång tid innan analysen är klar?

Nu visste jag ju vad det var,men läkaren styrkade det till mig efter operationen att det var druvbörd..Kändes ledsamt och ensamt att få mola,det är inte vanligt.Men..möjligheterna var stora att bli helt frisk och få barn senare enligt min läkare .Och det stämde.
  • Anonym (A)
    Tmvh skrev 2017-10-11 20:27:21 följande:

Tyvärr kan inte läkaren här säga vad de är för fel.

Lika bra att göra de här. Gör dom en extra kontroll innan skrapning?

De känns hemskt.. man tänker, varför ska de här hända mig :/

Ingen extra kontroll gjordes inte på mig innan operationen,jag blev sövd.
  • Anonym (A)
    Tmvh skrev 2017-10-11 22:21:08 följande:

Hade du en magkänsla att din läkare hade rätt?

Mig kommer dom inte söva, så de kommer bli en psykisk påfrestning :(

Ja,det hade jag.Såg själv på ultraljud att det inte fanns nån foster.Jag var då i nästan v 10.
Svar på tråden Druvbörd / MA ..:(