Jaha, då blir det IVF. Hjälp mig med mina frågor, vad händer nu??
Då kom domen. Efter utredning för vår barnlöshet så har det konstaterats att vi inte kan bli gravida på naturlig väg, "felet" ligger hos mig. Den chock och fruktansvärda sorg orkar jag inte gå in på just nu när det är så färskt, folk i samma sits kan nog förstå vad jag menar.
Så nu skickas det in remiss för att ställas i den här evighetslånga kön. Men jag känner att jag var i en sån chock när vi satt hos läkaren så jag missade att ställa dom konstruktiva frågorna. Kanske någon här kan hjälpa mig att svara?
Vad händer nu, när får vi besked om att remissen är mottagen på sjukhuset? Ska man ringa dit själv och kolla?
Hur länge får man vänta i den här kön? Får man förtur om man har ett fel och dessutom är 35 år gammal?
Om vi bestämmer oss för att bekosta ett försök själva på en privat klinik, förlorar vi vår köplats då?
Finns det några bra diskussionsforum eller bra bloggar som ni kan rekommendera där man kan läsa om andra i samma situation?
Hoppas någon människa kan hjälpa mig med att svara, känner mig så dåligt påläst och ensam i det här.