Jaha, då blir det IVF. Hjälp mig med mina frågor, vad händer nu??
Hej.
Vad tråkigt. Jag lider med er.
Försök tänka att ni nu får en möjlighet att få ett barn. Fram tills nu har ni ju försökt utan framgång men nu får ni hjälp på vägen och ökar era chanser. Det är svårt jag vet. Det är en jättejobbig resa.
Och man har 1000 frågor. Jag vet inte hur många timmar jag har spenderat på forum och google.
Ring din läkare och be om att få komma dit och prata en gång till. Säg att du blev så chockad så du inte kunde ta in all information.
Sedan finns det många trådar om IVF. Hitta några där du kan utbyta erfarenheter längs med vägen. Att få prata med andra som förstår har hjälpt mig. Men det blev också för mycket för mig, konstant tänkande på det och sittandes på forum gjorde att bara bebisar existerade i mitt huvud. Men det är ju lättare sagt än gjort att inte tänka på det.
För vår del var det 3 månaders väntetid till RMC i Malmö. Det är väldigt olika hur lång väntetid det är.
Unna er lite extra nu i höst och vinter. Kanske en weekend om ni har råd och tid. Och fira de små stegen längs med vägen. Fira efter första mötet, efter första hormonsprutan.
Kram på er