Ni med hund...
Vaknar vid 5.30 och myser i sängen i en halvtimme tillsammans, sedan dusch och kaffe för mig, frukost för honom. Lämnar huset strax efter halv sju och promenerar ca 45 minuter till hunddagis.
Han hänger och busar där med sina kompisar medan jag jobbar, hämtar 17 utom fredagar då jag hämtar 15.30. Vi promenerar hem och äter middag, tränar på klubb en kväll i veckan och vattenarbete en. Resterande kvällar går vi kvällspromenad på ca två timmar med vardagsträning eller kortare promenad på runt en timme och kör sedan spår i trädgården. Snabb kisserunda precis innan vi lägger oss.
På helgerna gör vi precis allt tillsammans. Kör oftast lite vattenarbete med vattenglada hundkompisar, han hänger med till stallet och leker med stallhunden och katterna medan jag rider, tar riktiga långpromenader i skogen och leker tillsammans i trädgården. Om jag är bortbjuden på kvällen hänger han med och pub/restaurangbesök sker främst under de varma månaderna, på hundvänliga ställen.
Sedan är vi båda väldigt glada för att bara ligga i soffan och mysa (jag får en liten, liten hörna) så vissa dagar är mindre aktiva än andra..
Han är en Landseer hade på snart tre år.