Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Ni med hund...

En vanlig dag. Går upp ca 6.30 ut på baksidan med henne så hon får kissa.
    In och ger henne mat och frukost till barnen(5 stycken)

Halv 9 går jag med dom tre yngsta till förskolan och hunden följer då med.
    Det blir en lagom promenad dit och hem för henne.
    Ofta är jag ute i 6h efter lämningen innan jag ska hämta barnen igen (föräldrarledig med den yngsta) 

Vi gör allt möjligt. Promenrar i parken, hundgård, cafe, träffar någon och äter lunch. Hon hänger med på allt jag gör. Går bara till ställen där hund får vara med. Som tex fältöversten. Hon är liten så hon ligger under barnvagnen när vi tex äter lunch.

Sen CA 14.30 lämnar jag henne hemma innan jag hämtar barnen på skola/förskola. Sen hem med barnen.
    Ut med henne på en snabb runda utanför.

Sen när sambon kommer hem vid 17.30 så tar han ut henne på en lite längre promenad. Sen får hon mat igen. Sen ut en gång igen innan vi lägger oss för natten. Sen sover hon hela natten mellan oss i vår säng=)

Idag är doch tre barn hemma med feber så blir bara korta rundor utanför för henne. Får alltid dåligt samvte dessa dagar när hon inte får en riktig promenad på hela dagen. :(

• viseversa

Hon brukar få ett tuggben om dagen. Ett litet ben. Underhåller henne gör barnen. det är alltid spring och bus här hemma och hunden hänger på med lädje. Är nästan som att ha sex ungar som röjer istället för fem

Svar på tråden Ni med hund...