Ni med hund...
Jag tar ut hunden på en runda på drygt en timme vid halv sex på morgonen. Han leker med sina hundkompisar i parken och i tränar och leker. Detta är hans enda "egentid" på hela dagen de flesta dagar och det enda som jag har betalt någon annan att utföra när jag någon gång har varit upptagen.
Sedan är han med och en aktiv del i familjen resten av dagen. Han går in och ut fritt till trädgården och tar hand om pinkerieet efter eget huvud. Han följer med och hämtar och lämnar barn på förskola/skola (mellan 5 och 7 km om dagen). Han håller mina fötter varma medan jag jobbar och vi lägger in mycket aktivering och träning integrerat i dagen: lägger ut ett godissök i huset om jag vattnar blommor, upp och balansera eller utforska något nytt när vi väntar, en snabbis med tandborsten medan tevattnet kokar, lite pälsvård här och lite dragkamp där. Efter skolan följer han ofta med barnen till parken och i deras lekar.
Han verkar väldigt glad och nöjd med upplägget och är det snöstormar eller maginfluensor som drar ner på aktivitetsnivån så fixar han det med utan att gå i taket.