• duvethon12

hjälp med råd

Hej oj vet inte riktigt vart jag ska börja denna historia så varning för lång text 

jag och min man har försökt få barn i några år nu men inget har hänt började utreda mig och visade sig att jag har Pcos och fick börja med pergotime mina världen vart bättre men inget hände endå mellan oss. 
     vi ska då börja på utredning för min man men vi han aldrig så långt innan han var med om en olycka sluta upp med en stor skada och rullstolsburen och här står vi med ingen hjälp alls. 

vi har blivit nekad i ivf i Sverige ringt alla ställen men får ett nej att dom hjälper inte personer som är skadade så vårt ända sätt att få barn är att dra till Danmark  och där måste man betala hormonspruterna själv är det någon som vet någon svensk läkare som kan göra om recepten?

jag är desperat av tips och råd om det finns någon bidrag för vi som inte har rätten att få hjälp i Sverige 
  • Svar på tråden hjälp med råd
  • duvethon12
    LovisaM skrev 2017-10-08 10:58:00 följande:

Svea mottagningen i Södertälje är hjälpsam. Lycka till!

är det en privat klinik?
  • duvethon12
    Kasperina skrev 2017-10-08 11:47:12 följande:

Menar du att privata IVF-kliniker i Sverige nekar er hjälp?

ja både privat och landstinget nekar oss 

• duvethon12
    LovisaM skrev 2017-10-08 15:43:17 följande:

Dem går under landstinget.

Jag gör ivf i Köpenhamn och Svea mottagningen distansstimulerar/undersöker och översätter recept så högkostnadsskydd ingår. Det spar man flera tusen kronor på.

Lätt att få tid är det också.

nej är det sant? för vart helt ställd när jag fick reda på av storkkliniken att man betalar medicinen själv, men jag kan alltså få hjälp med översätta recept om man ringer till Svea mottagningen?:) 

• duvethon12
    Kasperina skrev 2017-10-08 19:29:10 följande:
    Menar inget illa, jag försöker bara förstå varför ni blir nekade.
    Är tanken att ni ska använda din mans sperma eller använda donator?
    svar ja. 

vi vill använda hans sperma men vi blir nekade för att jag kommer behöva göra allt men vilket jag redan vet, 

• duvethon12

Vi sitter i en sån hemskt sits och dom vissa ger oss inte ens chansen att visa att min man förstår allt och är super duktig utan det är NEEJ direkt och så lägger dom på man bah ja tack den..

för allt vi vill är att va en familj.. men vi kan inte då jag har mina problem och hans sperma så vi kommer inte kunna få barn mellan oss utan bara vid hjälp.. man blir ju förstörd..

Men tror ni att Svea kommer hjälpa oss med medicin omvandlingen???

Svar på tråden hjälp med råd