• Dbom

Kalas

Hej!

Jag och min sambo ska fira vårat barn nu snart som fyller 1 år

vi hade tänkt att kalaset ska vara för närmaste familjen

Men till dilemmat, min pappas ex vart väldigt ledsen för vi har tänkt att hon får komma en annan dag då vi anser att hon inte är en del av den "närmaste" familjen så att säga.

Det blir så pass mycket folk ändå och vi känner att vårat barn ska orka med alla människor också speciellt eftersom han inte träffat henne sedan typ februari förutom någon enstaka gång i förbifarten.
    Nu är det ju även andra människor som inte kommer heller eftersom de inte är familj utan vänner osv.

• Svar på tråden Kalas
  • Stårschan
    Dbom skrev 2017-10-06 08:46:39 följande:

Hej!

Jag och min sambo ska fira vårat barn nu snart som fyller 1 år

vi hade tänkt att kalaset ska vara för närmaste familjen

Men till dilemmat, min pappas ex vart väldigt ledsen för vi har tänkt att hon får komma en annan dag då vi anser att hon inte är en del av den "närmaste" familjen så att säga.

Det blir så pass mycket folk ändå och vi känner att vårat barn ska orka med alla människor också speciellt eftersom han inte träffat henne sedan typ februari förutom någon enstaka gång i förbifarten.
    Nu är det ju även andra människor som inte kommer heller eftersom de inte är familj utan vänner osv.

Ett ettårskalas är en vuxensammankomst, som oftast ändå inte är av något intresse för andra än de allra närmaste (=släktkaffekalas). Försök inte skylla på "att barnet inte orkar" som ursäkt för att inte bjuda pappas ex. Ni bjuder henne inte för att ni inte anser att hon är del av familjen. Stå för det. Varför ska hon komma en annan dag?
  • Dbom
    Men jag skrev ju även om du inte såg det att våra egna vänner osv kommer en annan dag eller hur?
  • Stårschan
    Dbom skrev 2017-10-06 09:00:08 följande:
    Men jag skrev ju även om du inte såg det att våra egna vänner osv kommer en annan dag eller hur?
    Jodå, jag såg det. Men pappas ex hamnar väl ändå inte i den kategorin, eller hur? Hon är väl antingen en del av familjen, eller så är hon det inte. Att era vänner kommer en annan dag är väl för att det blir en annan sorts sammankomst när ni träffar dem än när ni träffar familjen? Eller blir det allmänt drop-in så att vännerna dyker upp lite hipp som happ vilken dag de känner för?
Svar på tråden Kalas