Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Hur mycket hjälper era barn till hemma?

Sonen har varit behjälplig vid behov. Jag är tvättfascist ;) så tvättstugan har jag bevakat som en hök och ännu mer sedan sambons ena barn (i sig vuxen då) körde en tvätt för att vara bussig och förstörde plagg för mig

Nej, vi har inte haft några sådana regler, dels för att hushållsarbetet aldrig varit så tungt och att vi alltid (OK inte alltid men väldigt ofta) har fått med oss sonen när det behövts.

• sextiotalist
    lammet skrev 2017-10-14 08:48:48 följande:

Mina barn 8 och 12 har inga fasta sysslor de MÅSTE göra. Förstår inte hysterin kring att barnen ska tvätta, städa, laga mat, tömma kattlådor mm. Vad är syftet med det? De har ju fullt upp med att sköta skolan, träna, vara med kompisar mm. Jag hade inga fasta sysslor hemma när jag växte upp och har då inte haft några problem att flytta hemifrån. Klarade att hålla ordning och laga mat ändå, det är ju inte rocket science.

Jag instämmer, sonen har aldrig haft dedikerade uppgifter och likväl fixar han att bo själv.

Sambons, av sin ömma moder, curlade äldre barn har utan problem klarat av att sköta sina hem. Måste dock erkänna att vi var lite oroliga, men vi hade tack och lov fel.

Självklart har de fått lära sig vad som ingår i ett hem.
Svar på tråden Hur mycket hjälper era barn till hemma?