Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Får jag flytta med barnen?

Hur länge har du varit tillsammans med din särbo? Hur funkar barnen tillsammans? Skulle ni köpa nytt boende tillsammans? Eller skulle du och dina barn flytta in i särbons bostad (tränga in er lite på nåder?

Innan du ens börjar fundera på att flytta så behöver du ha koll på att den nya familjen har en chans att fungera, annars river du upp barnen ur deras trygghet alldeles i onödan.

• Anonym (Mia)
    Kusin Krakel skrev 2017-10-06 07:01:32 följande:

Lite intressant på fl, ofta som här få ts nästan fler svar på frågor som hon inte ställt än på frågan

hon ställt.

Det beror ju på hur man ser det. Juridiskt visste hon ju redan om svaret att det krävs underskrift från båda föräldrarna vid en flytt, så hennes fråga kan knappast gälla den raka juridiska frågan om hon faktiskt får flytta barnen mot pappans vilja. Hennes fråga verkar mer handla om det moraliska, vore det rätt av henne att tvinga fram en flytt. Hon skriver tex upprepade gånger att 11-åringen inte vill flytta. Det får mig att undra över hur det kommer funka för barnen efter flytten.

Hon verkar även ta för givet att särbon ska hjälpa till med ansvaret för barnen i form av skjutsning och liknande, är det förankrat med särbon eller är det ts som önskar att det blir så?

För att ts ska kunna komma fram till om det vore rätt av henne att tvinga fram en flytt så behöver hon fundera över hur verkligheten i den nya familjen skulle se ut, inte bara sitta med rosa glasögon och fantisera om en underbar framtid.
Svar på tråden Får jag flytta med barnen?