kattnos skrev 2018-04-26 06:07:50 följande:
Oj, det där har jag inte upplevt ännu men min bebis har ju inte börjat lägga sig tillrätta än. Förra veckan sparkades det dock livligt på blåsa och tarmar så det känns rätt skönt att idag och igår känna sparkar uppåt istället :)
Var glad att du slipper ha liten blåsa, det förstör hela nattsömnen och man går ständigt runt med känslan av att man måste uppsöka toaletten :D
Hoppfullhet skrev 2018-04-26 07:54:30 följande:
Vet faktiskt inte gällande blåsan, det enda jag kan referera till är vid förlossningen att när min flicka skulle sjunka ner så kände jag ett konstant tryck mot blåsan trots att där inte va ngn urin i :) men nackdelen med att vara nödig hela tiden är ju att man kan andas betydligt lättare nu när magen sjunkit så mkt. Ja, som man längtar <3 haft förvärkar nu i ca 3 veckor, hade de bara 1 v med min flicka innan hon kom så inte ens de kunde man ta som ett ?nära tecken? denna gång tydligen haha :)
Har för några dagar sedan börjat känna ngt som jag tror kan vara sammandragningar. Har aldrig upplevt ngt sådant tidigare så har svårt att relatera till ngt. Men de stramar åt ordentligt i magen och den blir stenhård. Det håller på så lite då o då, framför allt under eftermiddagarna.
ijo skrev 2018-04-26 13:01:21 följande:
Så spännande att det börjar närma sig för många av oss :) Idag är det 1 vecka till bf för mig, men bebis får gärna komma innan ;) Känner dock ingenting alls så gissar på att jag kommer gå över tiden.
Åh vad spännande, då är de ju jätte snart för din del. Håller mina tummar att du slipper gå över tiden och håller även tummarna att förlossningen ska gå bra. Kramar